CUPRINS
CAP. 1. NOŢIUNI
INTRODUCTIVE.......................................................3
1.1. Societatea informaţionalã – concept, tendinţe. Trecerea de la
era industrialã la era
informaţionalã.........................................................3
1.2. Tehnologia informaţiei –
Internetul..........................................5
1.2.1. Ce este
Internetul?...........................................................5
1.2.2. Premisele apariţiei şi dezvoltãrii
Internetului..................6
1.3. “e” – viitorul prefix al vieţii
noastre..........................................7
1.4. E-communities (comunitãţi electronice) – punctul de plecare al
afacerilor
electronice.................................................................
...............8
CAP. 2. CE ESTE E-BUSINESS-
UL?......................................................12
2.1. Definiţii. Concepţii în legãturã cu e-business-
ul.....................12
1.1.1. Definirea e-business-
ului...............................................12
1.1.2. Diferenţe între afacerile electronice şi cele
tradiţionale.
Avantaje....................................................................
....................................15
2.2. Tehnologia IT – suportul e-
business........................................18
2.3. Afacerile electronice în
lume.....................................................24
2.3.1. Dimensiunile actuale şi de perspectivă ale afacerilor
electronice.................................................................
....................................25
2.3.2 Starea actuală a domeniului în
România.........................25
2.4. Bariere în calea e-business-
ului................................................27
CAP.3. MODELE DE AFACERI ELECTRONICE................................30
3.1. Magazinul electronic (e-
shop)...................................................30
3.2. Magazinul universal electronic (e-
mall)...................................31
3.3. Achiziţia publicã electronicã (e-
procurement)........................32
3.4. Licitaţia electronicã (e-
auction)................................................32
3.5. Comunitatea virtualã (virtual
community).............................32
3.6. Furnizare de servicii pentru comerţul electronic (e-service
providing)..................................................................
...................................33
3.7. Brokeraj de
informaţii...............................................................33
3.8. Modele de
publicitate.................................................................
33
CAP.4. IMPLEMENTAREA ŞI ADMINISTRAREA UNEI AFACERI
ELECTRONICE.................................................................
........................35
4.1. Stabilirea obiectivelor şi identificarea
resurselor...................35
4.2. Decizii prealabile implementãrii afacerii
electronice.............36
4.2.1. Identificarea modalitãţilor de
implementare..................36
4.2.2. Tehnologii folosite pentru implementarea afacerilor
electronice............................................................
..............................37
4.2.3. Reproiectarea procesului de
afaceri...............................37
4.3. Alegerea numelui (cheia succesului în afacerile online)........39
4.4. Definirea
produsului.................................................................3
9
4.5. Implementarea propriu-zisã a e-business-ului pe Internet...40
4.5.1. Proiectarea unui web
site...............................................42
4.5.2. Promovarea site-
ului......................................................44
4.6. Chestiuni de
securitate..............................................................46
4.7. Contul de comerciant (Merchant
Account)............................47
4.8. Comanda
electronicã.................................................................
48
4.9. Modalitãţi de platã
electronicã.................................................49
4.10. Publicitatea on-
line..................................................................53
4.11. Menţinerea în comerţul
electronic.........................................56
CAP. 5.
CONCLUZII...................................................................
..............58
BIBLIOGRAFIE................................................................
.........................59