IMAGINEA MĂRCII PHILIPS PE PIAŢA PRODUSELOR ELECTRICE ŞI ELECTROCASNICE DIN ROMÂNIA

Capitolul 1 Rolul imaginii în promovarea produselor, serviciilor şi organizaţiilor.
1.1 Definirea conceptelor de imagine, imagine de marcă. .................pag. 7
1.2 Importanţa economica şi sociala a utilizării mărcii în
promovarea imaginii produselor şi firmelor............pag. 8
1.2.1 Conţinutul, caracteristicile şi funcţiile mărcilor.................pag. 11
1.2.2 Tipuri şi categorii de mărci specifice activităţilor economice........pag. 16
1.3 Rolul cercetării comportamentului consumatorului în crearea imaginii de marcă......pag. 18

Capitolul 2 Aspecte teoretice şi metodologice ale cercetării imaginii firmelor în rândul publicului.
2.1 Caracteristicile imaginii si imaginii de marcă......... pag.21
2.2 Imaginea înregistrată, imaginea dorită şi imaginea difuzată..........pag. 22
2.3 Metode şi tehnici de construire a imaginii, studii de imagine...........pag. 25

Capitolul 3 Strategia de marcă a companiei Philips în România.
3.1 Prezentarea generală a companiei Philips................ pag. 27
3.1.1 Structura grupului Philips.............. pag. 30
3.1.2 Philips in România...............pag.36
3.2 Analiza mediului de marketing al companiei Philips
3.2.1 Resursele companiei.................pag. 41
3.2.2 Sistemul de relaţii..................pag. 43
3.2.3 Mediul concurenţial............pag.46
3.3 Piaţa produselor electrice şi electrocasnice sub marca Philips.........pag. 46
3.4 Evoluţia principalilor indicatori economico-financiari
3.5 ale reprezentanţei Philips în România în perioda 1999-2003.....pag.48
3.6 Analiza SWOT..........pag.58

Capitolul 4 Studiu de piaţă privind imaginea produselor Philips în România.
4.1 Stabilirea scopului şi obiectivelor cercetării................................pag. 60
4.2 Proiectarea cercetării................pag. 62
4.2.1 Definirea colectivităţii generale........................................pag. 63
4.2.2 Dimensionarea eşantionului................pag. 64
4.2.3 Alegerea schemei de eşantionare......................................pag. 66
4.2.4 Elaborarea chestionarului de sondaj..................................pag. 66
4.3 Analiza şi interpretarea informaţiilor.........pag. 73
4.4 Concluzii privind imaginea actuala a mărcii Philips în România...........pag. 91

Capitolul 5 Posibilităţi de îmbunatăţire a imaginii mărcii Philips pe piaţa românească.
5.1 Implementarea viziunii de marketing la nivelul compartimentelor funcţionale………………………………….pag. 95
5.2 Diversificarea formelor de promovare......pag. 97

Bibliografie..........................................................pag. 121

Anexe........................................................pag. 123
LISTĂ CU FIGURI

Fig. 3.1 – Resursele umane ale companiei Rozal Philips Electronics……....pag. 42
Fig. 3.2 – Cifra de afaceri aPhilips România pentru anul 2002......................pag. 56
Fig. 3.3 – Cifra de afaceri aPhilips România pentru anul 2003......................pag. 57
Fig. 4.1 – Paşii necesari realizării unei cercetări ………………………… pag. 62
Fig. 4.2 - Etapele procesului cercetării de marketing.....................................pag. 63
Fig. 4.3 – Schema logică a chestionarului..................................................... pag.72
Fig. 4.4 - Structura eşantionului după sexul persoanelor anchetate……….. pag.73
Fig. 4.5 – Structura eşantionului pe categorii de vârstă……………………. pag. 75
Fig. 4.6 – Structura eşantionului după venitul total net………………… … pag. 76
Fig. 4.7 – Structura eşantionului după numărul membrilor gospodăriei….. pag. 77
Fig. 4.8 - Structura eşantionului după frecvenţa folosirii produselor
electrice şi/sau electrocasnice Philps…………………….……….pag. 79
Fig. 4.9 - Structura eşantionului după îmbunătăţirile ce pot fi aduse
produselor Philips........... ........pag. 82
Fig. 4.10 – Aprecieri cu privire la promovarea produselor Philips ....... pag. 83
Fig. 4.11 – Principala sursă de informare ce duce la decizia asupra produselor electrice şi electrocasnice ce sunt folosite… ...…… pag. 84
Fig 4.12 – Structura eşantionului după ultima şcoală absolvită........pag. 88
Fig. 4.13 – Structura eşantionului după categoria socială.......... pag. 89
Fig. 4.14 – Structura eşantionului după starea civilă………………………..pag. 90

LISTĂ CU TABELE

Tabel nr. 3.1 - Poziţia companie Philips în lume ......................................... pag. 28
Tabel nr. 3.2 - Balanţă contabilă la data de 31 decembrie 2002....................pag.48
Tabel nr. 3.3 -Balanţă contabilă la data de 31 decembrie 2003.....................pag.51
Tabel nr. 3.4 -Principalii indicatori economici ai Philips România
în perioada 2002-2003……………………………….…… pag.54 Tabel nr. 3.5 - Analiza SWOT … pag 58 Tabel nr. 4.1 - Structura eşantionului după sexul persoanelor anchetate...... pag.73 Tabel nr. 4.2 - Structura eşantionului pe categorii de vârstă………………..pag.74 Tabel nr. 4.3 - Structura eşantionului după venitul total net ..........pag.75 Tabel nr. 4.4 - Structura eşantionului după numărul membrilor
gospodăriei…………………………………………………..pag.76 Tabel nr. 4.5 - Structura eşantionului după deţinători de produse
electrice şi electrocasnice Philips…………………………...pag.78 Tabel nr.4.6 - Structura eşantionului după frecvenţa folosirii
produselor electrice şi/sau electrocasnice Philps………… pag.78 Tabel nr. 4.7 -Structura eşantionului după îmbunătăţirile ce pot fi aduse produselor Philips.....pag.81 Tabel nr. 4.8 - Structura eşantionului după principala sursă de informare.......pag.84 Tabel nr. 4.9 -Rezultatele obţinute după natura sexului şi proporţiile aprecierilor conform ipotezei nule.......pag.85 Tabel nr. 4.10 - Structura eşantionului după ultima şcoală absolvită............pag.87 Tabel nr. 4.11 -Structura eşantionului după categoria socială.......................pag.88 Tabel nr. 4.12 -Structura eşantionului după starea civilă..........pag. 90

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu