CUPRINS
I INTRODUCERE 4
II DEVIANŢĂ ŞI CONFORMISM 6
II.1 NORMATIVITATE 6
II.2 CONFORMISMUL 8
II.3 DEVIANŢA 8
II.3.1 TIPURI DE DEVIANŢĂ - CLASIFICAREA ACTELOR DEVIANTE 9
II.3.2 CARACTERISTICI ALE DEVIANŢEI 12
II.3.3 TEORII ALE DEVIANŢEI 14
II.4 COMPORTAMENTUL DEVIANT DIN PERSPECTIVA ASISTENŢEI SOCIALE 22
III VIOLENŢA, FENOMEN DEVIANT 26
III.1 DEFINIREA TERMENULUI DE VIOLENŢĂ 27
III.2 TIPURI DE VIOLENŢĂ 27
III.3 VIOLENŢĂ ŞI AGRESIVITATE 29
III.3.1 TIPURI ŞI FORME ALE AGRESIVITĂŢII 30
III.3.2 CAUZE ALE AGRESIVITĂŢII 32
IV ETAPE DE DEZVOLTARE ŞI DE SOCIALIZARE ALE COPILULUI 35
IV.1 FAMILIA, MEDIU PRIMAR DE SOCIALIZARE 37
IV.2 ŞCOALA CA MEDIU DE SOCIALIZARE 40
IV.3 GRUPUL DE PRIETENI CA INSTANŢĂ DE SOCIALIZARE 43
IV.4 FACTOR SECUNDAR DE SOCIALIZARE: MASS-MEDIA 46
IV.5 INTERNETUL CA AGENT MODERN DE SOCIALIZARE 47
V FENOMENUL DE VIOLENŢĂ ÎN ŞCOALĂ ÎN ROMÂNIA 49
V.1 FORME ALE VIOLENŢEI ŞCOLARE 49
V.2 CAUZE ALE VIOLENŢEI ÎN ŞCOALĂ 51
V.3 ŞCOALA CA SURSĂ A VIOLENŢEI 53
V.4 PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENŢEI ÎN MEDIUL ŞCOLAR 57
V.5 ROLUL ASISTENTULUI SOCIAL ÎN ŞCOALĂ-ÎN COMBATEREA VIOLENŢEI ŞCOLARE 59
VI PERSPECTIVA TEORETICĂ ŞI METODOLOGICĂ A CERCETĂRII 61
VI.1 PERSPECTIVA TEORETICĂ 61
VI.2 PERSPECTIVA METODOLOGICĂ 62
VII CONCLUZII ŞI PROPUNERI 85
VIII BIBLIOGRAFIE 87
ANEXE………………………………………………………………….90