Cuprins
Introducere…………………………………………………………………5.
Capitolul I.Preliminarii teoretice
I.1.Devianţa Definire,teorii şi modele explicative………………..8
I.2.1.Devianţa şcolară-abordări conceptuale şi teoretice…14
I.2.2.Evoluţia fenomenului devianţei
şcolare……………………………...17
Capitolul II.Construcţia obiectului de cercetare
II.1.Problematica violenţei şcolare……………………………..21
II.2.Obiectivele şi interogaţiile cercetării……………………..25
Capitolul III.Metodologia cercetării
III.1.Metoda interviului-consideraţii generale………………...28
III.1.2.Interviul semistructurat…………………………………29
III.1.3.Particularităţi ale interviului cu
adolescenţi…………...31
III.2.Eşantionarea…………………………………………….…33
Capitolul IV.Analiza şi interpretarea rezultatelor cercetăii
IV.1.Analiza tematică…………………………………………...36
IV.2..1.Violenţa şcolară-actorii şi formele ei…………………..37
IV.2.1.1.Violenţa între elevi…………………………………......39
IV.2.1.2.Violenţa elevilor faţă de profesori…………………….42
IV.3.Mecanismele şî cauzele violenţei şcolare…………………44
IV.3.1.Factori de natură psihologică…………………………...45
IV.3.2.Factori de mediu socio-familial…………………………50
IV.3.3.Mediul şcolar ca factor de influenţă a
violenţei………..56
V.Concluzii………………………………………………………………….60
Anexe………………………………………………………………………..64
BIBLIOGRAFIE