Cuprins
Introducere 3
1. Familia – obiect de studiu psihosocial 3
1.1. Delimitǎri conceptuale – retrospectiva şi perspectiva familiei
3
1.2. Criterii de clasificare a familiei 3
1.3. Tipuri de relaţii de cuplu 3
1.4. Familia, cadru de satisfacere a nevoilor copilului 3
2. Funcţii şi responsabilităţi ale familiei 3
2.1. Caracteristici principale ale familiei 3
2.2. Funcţiile familiei 3
2.3. Abilităţi şi responsabilităţi parentale 3
2.4. Cuplul marital şi personalitatea soţilor 3
3. Funcţia educativă a familiei 3
3.1 Sistemul familial şi educaţia 3
3.2. Carenţe în climatul familial 3
3.2.1. Influenţa climatului familial asupra dezvoltării copilului
3
3.3. Rolul familiei în integrarea copilului în societate 3
3.4. Interacţiunea părinte- copil şi funcţia educativă 3
4. Metodologia cercetării 3
4.1. Ipotezele şi obiectivele cercetǎrii 3
4.2. Eşantionul investigat 3
4.3. Metode, tehnici şi instrumente de lucru 3
5. Interpretarea calitativă şi catitativă a datelor 3
5.1. Caracteristicile socio-demografice ale copiilor investigaţi 3
5.2. Componenţa familiei 3
5.2.1. Statutul social al părinţilor 3
5.2.2. Familia ca sursă de sprijin social pentru copil; formele
sprijinului social 3
5.2.3. Mentalităţi şi practici educative în familie 3
5.4. Prezentarea cazurilor – studii de caz 3
Concluzii 3
Bibliografie 3
ANEXE
103 pag