CUPRINS
Motivaţia alegerii temei
Valoarea limbajului în educaţia intelectuală, estetică şi morală a
elevilor.
CAPITOLUL I CONSIDERAŢII GENERALE PRIVIND JOCUL DIDACTIC. ROLUL ŞI LOCUL
LUI ÎN ORELE DE LIMBA ROMÂNĂ LA CLASELE I - IV.
1.1. La ce folosesc jocurile?
1.2.Ce este jocul lingvistic?
1.3. Definiţia noţiunilor de divertisment, joc, joc didactic, joc
lingvistic
1.4. Funcţiile jocurilor didactice în procesul învăţării.
1.5. Consecinţe nedorite ale folosirii jocurilor.
CAPITOLUL II 2.1. PREGĂTIREA ŞI ADAPTAREA JOCURILOR LINGVISTICE.
2.1.1. etapa introductivă;
2.1.2. etapa elaborării regulilor;
2.1.3. etapa realizării jocului.
2.2. Cum se alege jocul?
2.3. Jocul – factor în dezvoltarea limbajului
2.4. Jocul didactic în lecţiile de compunere
CAPITOLUL III 3.1. Metode de simulare (bazate pe acţiunea fictivă)
3.2. Metoda jocurilor
3.2.1. jocuri didactice sau jocuri educative;
3.2.2. jocuri de simulare;
3.2.3. funcţiile şi avantajele pedagogice ale
jocurilor de simulare;
3.2.4. condiţii de organizare a jocului de
simulare.
3.3. Metoda dramatizării(învăţarea prin dramatizare)
CAPITOLUL IV 4.1. Jocuri pentru depistarea şi remedierea deficienţelor
de auz, văz sau motrice.
4.2. Jocul cuvintelor.
4.3. Jocuri de vocabular.
4.4. Jocuri din morfologie (părţi de vorbire).
4.5. Sintaxa propoziţiei prin joc.
4.6. Ortografie şi punctuaţie prin joc.
CAPITOLUL V OBIECTIVE ŞI METODOLOGIE
5.1. Obiectivele cercetării
5.2. Ipoteza studiului
5.3. Selecţia subiecţilor
REZULTATELE CERCETĂRII
CONCLUZII
ANEXE
BIBLIOGRAFIE
84 pag