CUPRINS
ARGUMENT
I. ADOLESCENŢA ŞI PROCESUL SOCIALIZĂRII
I. 1. Status, rol şi norme sociale
I. 2. Socializarea şi comportamentul moral al adolescenţilor
I. 3. Delincvenţa juvenilă şi sistemul sancţionator
3. 1. Norme şi sancţiuni sociale
3. 2. Regimul răspunderii juridice a minorilor
3. 3. Sancţiuni de drept penal aplicabile minorilor
DELINCVENŢA JUVENILĂ – CADRU DE ANALIZĂ TEORETICĂ
II. 1. Noţiunea de delincvenţă juvenilă- definiţie şi clasificări
II. 2. Etiologia comportamentului delincvent al minorilor
2. 1. Factori biologici
2. 2. Factori psihologici
- motivaţia comportamentului delincvent;
- abordarea psihopatologică;
- abordarea psihopedagogică.
2. 3. Factori sociali
II. 3. Concepţii şi teorii fundamentale în evaluarea cauzelor
delincvenţei juvenile
3. 1. Teoria anomiei
3. 2. Teoria subculturilor delincvente
3. 3. Teoria controlului social
3. 4. Teoria dezorganizării sociale
3. 5. Teoria rezistenţei la frustrare
3. 6. Teoria asocierilor diferenţiale
3. 7. Teoria etichetării sociale
IMPACTUL SOCIALIZĂRII ŞCOLARE ASUPRA DELINCVENŢEI JUVENILE
III. 1. Şcoala- instituţie fundamentală de educare şi socializare
III. 2. Responsabilitatea socială a şcolii în socializarea şi
integrarea adolescentului
III. 3. Implicarea şcolii în activitatea de prevenţie a delincvenţei
juvenile
3. 1. Prevenţia- definiţie , tipologii,
principii
3. 2. Propuneri de programe şi acţiuni privind activitatea
de prevenţie a delincvenţei în rândul elevilor
CERCETARE PRACTICĂ
4.1. Coordonate metodologice
4. 4.2. Studii de caz
4.3. Concluzii
BIBLIOGRAFIE SELECTIVĂ
ANEXE