Introducere
Cap. 1 Aspecte introductive
1.1 Definirea conceptelor
1.2 Reuşita şcolară- indicator în orientarea şcolară şi
profesională a elevilor
1.3 Forme de manifestare a insuccesului şcolar
1.4 Aspecte social istorice
Cap. 2 Mediile defavorizate
2.1 Mediul familial
2.1.1 Copii maltrataţi
2.1.1.1 Copii abuzaţi fizic
2.1.1.2 Copii neglijaţi
2.1.1.3 Copii expuşi abuzului emoţional
2.1.1.4 Copii expuşi abuzului sexual
2.2 Mediul instituţionalizat
2.3 Comunităţi defavorizate: rural-urban, central-periferic,
etnie romă
2.3.1 Accesul la educaţie pentru grupurile dezavantajate
2.3.2 Educaţia în medii defavorizate- consideraţii generale
2.3.3 Provocări ale mediului industrial asupra educaţiei
2.3.4 Educaţia copiilor aparţinând etniei rome
2.3.5 Intervenţia UNICEF în educaţia pentru comunităţi
dezavantajate
2.4 Factori care pot determina la copii insucces şcolar şi
devianţă comportamentală
2.4.1. Violenţa psihologică
2.4.2. Context familial
2.4.3. Factori de vulnerabilitate
2.4.4. Context social
2.4.5. Context şcolar
Cap. 3 Modalităţi de prevenire a insuccesului şcolar
3.1 Insuccesul şcolar
3.2. Modalităţi de prevenire
3.2.1 Modalităţi de intervenţie a psihologului
3.2.2 Social
3.2.3 Individual familial
3.2.4 Pedagogic
Cap. 4 Metodologie
Bibliografie
82 pag