I. ASPECTE METODICE 1
DEFINIREA SUBIECTULUI, DELIMITAREA ŞI ÎNCADRA REA 1
IMPORTANŢA SUBIECTULUI ŞI MOTIVAREA
OPŢIUNII DE CERCETARE 2
1.3. OBIECTIVELE LUCRĂRII 2
1.4. METODA DE CERCETARE 4
1.4.1. Stadiul actual al cercetării în domeniu 4
1.4.2. Utilizarea surselor documentare 4
1.4.3. Critica surselor documentare 5
1.4.4. Interpretarea surselor documentare 5
1.5. TERMINOLOGIE DE BAZĂ 6
II.DEFINIREA PROCESULUI EDUCAŢIONAL 7
2.1 ETIMOLOGIA TERMENULUI “EDUCAŢIE” 7
2.2. DEFINIŢII ALE EDUCAŢIEI 7
2.3. TIPURI DE EDUCAŢIE 9
2.3.1. Clasificarea educaţiei din punctul de vedere
al formei 9
2.3.1.1. Educaţia formală 9
2.3.1.2. Educaţia informală 9
2.3.1.3. Educaţia nonformală 10
2.3.2. Clasificarea educaţiei din punctul de vedere
al conţinutului 10
2.3.2.1. Educaţia religioasă 11
2.3.2.2. Educaţia seculară 12
2.4. EDUCAŢIA CREŞTINĂ – FUNDAMENTUL FORMĂRII CARACTERULUI CREŞTIN 13
2.4.1. Aspectele educaţiei creştine 14
2.4.1.1. Aspectul filosofic 14
2.4.1.2. Aspectul teologic 15
2.4.1.3. Aspectul supranatural 16
2.4.2. Formarea caracterului creştin.
Punctul de vedere teologic 17
2.4.3. Necesitatea educaţiei creştine 20
2.4.4. Identitatea educatorul creştin 20
III. COORDONATA MORALĂ A EDUCAŢIEI
DE-A LUNGUL SECOLELOR 23
3.1. EDUCAŢIA MORALĂ LA GRECI 23
3.2. EDUCAŢIA MORALĂ LA ROMANI 26
3.3. EDUCAŢIA ÎN VECHIUL TESTAMENT 27
3.4. EDUCAŢIA ÎN NOUL TESTAMENT 28
3.5. GÂNDITORI CREŞTINI DIN PRIMELE SECOLE 29
3.6. RENAŞTEREA ŞI REFORMA 30
3.7. MARII EDUCATORI 32
3.8. EDUCAŢIA NOUĂ 34
IV. ADOLESCENŢA – PERIOADA MODELĂRII
CARACTERULUI CREŞTIN 37
4.1. ETAPE ŞI CARACTERISTICI 39
4.2. SCHIMBĂRILE DIN VIAŢA ADOLESCENTULUI 41
4.2.1. Anatomia şi fiziologia adolescentului 41
4.2.2. Universul adolescentului 43
4.2.2.1. Dezvoltarea psiho-mentală 43
4.2.2.2. Dezvoltarea afectivă 45
4.2.2.3. Conturarea personalităţii 47
4.2.2.4. Dezvoltarea morală 55
4.2.3. Statutul social al adolescentului 58
V. EDUCAŢIA CREŞTINĂ ÎN FAMILIE 60
5.1. FAMILIA – LOCUL FORMĂRII CARACTERULUI
CREŞTIN 61
5.1.1. Contextul material al familiei 62
5.1.2. Dragostea – etosul formării caracterului creştin 63
5.1.2.1. Forme de manifestare 64
5.1.2.2. Respect 67
5.1.3. Învăţătura şi disciplina 68
5.1.3.1 Metode şi activităţi formative 69
5.1.3.2. Valoarea trupului 71
5.1.3.3. Valorile spirituale ca temelie a
caracterului 72
5.1.4. Autoritatea părintească şi responsabilitatea
adolescentului 80
5.1.5. Armura spirituală a familiei şi echiparea
progresivă a adolescentului 83
5.1.6. Beneficiile educaţiei creştine din familie 87
5.2. IMPORTANŢA FORMĂRII CARACTERULUI
CREŞTIN 88
5.2.1. Argumentul uman 90
5.2.2. Argumentul spiritual 90
VI. CONSIDERAŢII FINALE PRIVIND ROLUL
EDUCAŢIEi ÎN PROCESUL DE
FORMARE AL CARACTERULUI
CREŞTIN 92