CUPRINS
Argument……………………………………………………………...……3
I. Familia……………………………………………………………...…….5
1. Familia şi funcţia educativă sau de socializare a familiei…………..…...13
II. Tineretul în contextul structurii sociale…………………………..….15
1. Tinereţea un status social………………………………………………..15
2.Inegalitatea şanselor sociale……………………………………………...17
3. Mobilitatea intergeneraţională…………………………………………...19
4. Geneza socială a unei noi generaţii……………………………………...20
III. Sexualitatea la adolescenţi…………………………………………...22
1. Activitatea sexuală: motivaţia şi realizarea sexuală……………………..22
2. Manifestări psihosexuale la diferite vârste………………………………25
IV. Aspecte legate de contracepţie şi avort……………………………...28
1. Educaţia sexuală…………………………………………………………30
2. Femei fertile din categorii sociale defavorizate…………………………34
V. Aspecte ale moralei creştine ortodoxe privind educaţia sexuală în
şcoli………………………………………………………………………...38
1. Motiv de îngrijorare?...………………………………………….......…..38
2. Perspective noi şi
sumbre?.....................................................................
...39
3. Contracepţia………………………….………………………………….40
VI. Cercetare în rândul tinerilor de liceu privind comportamentul
reproductiv…..……………………………………………………………43
A. Metodologia cercetării………………………………………………….43
1. Analiza documentelor sociale…………………………………………...44
2. Ancheta sociologică pe bază de chestionar……………………………...48
B. Analiza şi interpretarea datelor………………………………………….50
C. Interviuri aplicate unor factori cu răspundere în educaţia sexuală a
elevilor...……………………………………………………………………60
1. Propuneri...…………………………………………...……………….....62
D. Concluzii………………………………………………………………..63
E. Recomandări…………………………………………………………….64
Bibliografie generală……………………………………………………….65
Anexă Chestionar