CUPRINS
Introducere 3
Capitolul I – Devianţa, contra-cultură si incluziune socială 5
1. Perspective teoretice asupra devianţei 5
2.Devianţă în instituţii şcolare 7
2.1. Adaptare si inadaptare scolara 7
2.2.Comportament şi devianţă şcolară 9
3. Cultura, subcultura si contraculutra in institutiile scolare 14
3.1. Contracultura si reorganizarea spatiului clasei 16
Capitolul II –Cercetare cu privire la poziţionarea spaţială a devianţei
şcolare 19
1. Motivaţia şi importanţa cercetării 19
2. Obiective, scopuri si întrebări de cercetare 20
3. Metodologia de cercetare 21
4. Lotul studiat 23
Capitolul III - Rezultatele cercetării 24
1. Observaţia participativă şi rezultatele ei 24
2. Interviul semistructurat şi rezultatele lui 31
3. Interpretarea rezultatelor şi relevanţa lor pentru intervenţie 37
Capitolul al IV-lea - Procesul de asistare socială 40
Introducere 40
1. Metodele, tehnicile şi instrumentele intervenţiei 40
2. Desfaşurarea intervenţiei 41
2.1. Selecţia membrilor intervenţiei 43
2.2. Studii de caz 43
2.3. Concluzii 64
Concluzii finale şi recomandări 65
Referinţe bibliografice 67
Anexe 68