Consecinta neglijentei in familie asupra randamentului scolar - modalitati de prevenire a insuccesului scolar

Cuprinsul
Argument    1
Capitolul I.     Influenţa şcolii şi a familiei în educaţia copilului     2
  I.1 Educaţia copilului în familie     2
I.1.1 Educaţia prin modele în familie   3
  I.2 Educaţia copilului în şcoală      4
I.2.1 Familia şi şcoala, factori esenţiali în educaţia copilului    5
I.2.2 Colaborarea şcoală-familie în procesul educativ    6
    I.3. Educaţia părinţilor ca necesitate………………………………………………...........7
Capitolul II.    Insuccesul şcolar      10
  II.1      Cauzele insuccesului şcolar 10
  II.2      Forme de manifestare ale insuccesului şcolar 15
II.2.1      Cunoaşterea psihologică a copilului şi eficienţa activităţii
educative   16
  II.3      Adaptarea şi inadaptarea şcolară  19
  II.4      Indicatorii ai adaptarii şcolare  20
II.4.1      Factori interni (care ţin de individ)  21
II.4.2      Factori externi  22
II.4.3      Familia şi eşecul şcolar al copiilor   23
II.4.4      Factori ai insuccesului şcolar ce ţin de relaţionarea cu
profesorul  25
II.4.5      Factori ai insuccesului şcolar ce ţin de relatia elev-elevi
26
II.4.6      Agresivitatea la şcoală – factor al insuccesului şcolar 27
  II.5      Abandonul – aspect al insuccesului şcolar    28
  II.6      Rămânerea în urmă la învăţătură şi insuccesul şcolar    30
  II.7      Modalităţi de prevenire a insuccesului şcolar     31
Capitolul III. Procesul de învăţământ……………………………………………………...33
    III.1. Metode de instruire………………………………………………………………..33
        III.1.1.  Strategii, tehnologie şi metode de
instruire…………………………………..34
    III.2. Activitatea de învăţare a elevului………………………………………………….34
Capitolul IV. METODOLOGIA CERCETĂRII    37
  IV.1.     Obiectivele lucrării  37
             IV.1.1    Obiectiv general 37
             IV.1.2    Obiectiv specific     37
  IV.2.     Ipotezele lucrării    38
  IV.3.    Instrumentele cercetării     38
IV.3.1      Scala de anxietate „C” a lui Cattell   38
            IV.3..2    Chestionarul pentru părinţi 40
IV.3.3      Chestionarul pentru cadrele didactice  41
  IV.4      Participanţi la studiu      42
    IV.5.      Procedura de
lucru……………….................................................................
.....44
Capitolul V. Analiza şi prelucrarea datelor  45
CONCLUZII   61
BIBLIOGRAFIE     62