Cuprinsul
Argument 1
Capitolul I. Influenţa şcolii şi a familiei în educaţia copilului 2
I.1 Educaţia copilului în familie 2
I.1.1 Educaţia prin modele în familie 3
I.2 Educaţia copilului în şcoală 4
I.2.1 Familia şi şcoala, factori esenţiali în educaţia copilului 5
I.2.2 Colaborarea şcoală-familie în procesul educativ 6
I.3. Educaţia părinţilor ca necesitate………………………………………………...........7
Capitolul II. Insuccesul şcolar 10
II.1 Cauzele insuccesului şcolar 10
II.2 Forme de manifestare ale insuccesului şcolar 15
II.2.1 Cunoaşterea psihologică a copilului şi eficienţa activităţii
educative 16
II.3 Adaptarea şi inadaptarea şcolară 19
II.4 Indicatorii ai adaptarii şcolare 20
II.4.1 Factori interni (care ţin de individ) 21
II.4.2 Factori externi 22
II.4.3 Familia şi eşecul şcolar al copiilor 23
II.4.4 Factori ai insuccesului şcolar ce ţin de relaţionarea cu
profesorul 25
II.4.5 Factori ai insuccesului şcolar ce ţin de relatia elev-elevi
26
II.4.6 Agresivitatea la şcoală – factor al insuccesului şcolar 27
II.5 Abandonul – aspect al insuccesului şcolar 28
II.6 Rămânerea în urmă la învăţătură şi insuccesul şcolar 30
II.7 Modalităţi de prevenire a insuccesului şcolar 31
Capitolul III. Procesul de învăţământ……………………………………………………...33
III.1. Metode de instruire………………………………………………………………..33
III.1.1. Strategii, tehnologie şi metode de
instruire…………………………………..34
III.2. Activitatea de învăţare a elevului………………………………………………….34
Capitolul IV. METODOLOGIA CERCETĂRII 37
IV.1. Obiectivele lucrării 37
IV.1.1 Obiectiv general 37
IV.1.2 Obiectiv specific 37
IV.2. Ipotezele lucrării 38
IV.3. Instrumentele cercetării 38
IV.3.1 Scala de anxietate „C” a lui Cattell 38
IV.3..2 Chestionarul pentru părinţi 40
IV.3.3 Chestionarul pentru cadrele didactice 41
IV.4 Participanţi la studiu 42
IV.5. Procedura de
lucru……………….................................................................
.....44
Capitolul V. Analiza şi prelucrarea datelor 45
CONCLUZII 61
BIBLIOGRAFIE 62