Cuprins
Prefaţă.....................................................................
...................................................1
I Capitolul1 Principii ale
POO.........................................................................
...........3
1.1. Introducere în universul
obiectelor..................................................................
4
1.2. Caracteristicile de bază ale obiectelor şi lucrului cu
obiecte………………...7
1. Paradigma obiect-mesaj………………………………………...8
2. Tipuri abstracte de date…………………………………............9
1. Interfaţă şi implementare…………………………………………..10
2. Clase………………………………………………………………..11
3. Compunerea………………………………………………………..12
4. Containere şi extensii ale claselor………………………………….12
2. Moştenirea…………………………………………………………….....13
3. Polimorfismul……………………………………………………………14
4. Identitatea obiectelor…………………………………………………….15
1.3. Clase şi obiecte în C++…………………………………………………………16
1.3.1. Generalităţi……………………………………………………………….16
1.3.2. Structuri şi clase………………………………………………………….18
1.3.3. Funcţii prietene…………………………………………………………..19
1.3.4. Clase prietene…………………………………………………………….20
1.3.5. Funcţii inline……………………………………………………………...21
1.3.6. Funcţii constructor şi destructor………………………………………….22
1.3.6.1. Funcţii constructor implicite…………………………………………22
1.3.6.2. Funcţii constructor date de utilizator…………………………………23
1.3.6.3. Funcţii destructor……………………………………………………..24
1.3.6.4. Când sunt executaţi constructorii şi
destructorii……………………...24
1.3.7. Membrii de tip static ai claselor…………………………………………..25
1.3.7.1. Membri statici de tip date…………………………………………….25
1.3.7.2. Funcţii membre statice………………………………………………..26
1.3.8. Clase imbricate……………………………………………………………26
1.3.9. Clase locale…………………………………………...…………………...27
1.3.10. Supraîncărcarea operatorilor…………………………………………….27
II Capitolul 2 Exemple de aplicaţii ale POO în C++………………………………..30
2.1. Punctul şi probleme asupra punctului………………………………………….31
2.1.1. Noţiuni
introductive................................................................
....................31
2.1.1.1. Despre
coordonate..................................................................
..............31
2.1.1.2. Probleme asupra
punctului...................................................................
.31
2.1.2. Implementare în
C++.........................................................................
.........32
2.2. Vectori în
spaţiu......................................................................
..........................36
2.2.1. Noţiuni
generale....................................................................
......................36
2.2.2. Implementare în
C++.........................................................................
.........38
II Capitolul 3 Aplicaţii ale algebrei liniare în
C++......................................................42
Metoda lui
Gauss.......................................................................
................................43
3.1. Considerente
generale....................................................................
.................43
3.2. Implementare în
C++.........................................................................
.............46
Bibliografie................................................................
.....................................................57