Comert electronic in societatea informationala

                                  1 Cuprins
|1.|Introducere ……………………………………………….….…..                       |3    |
|2.|Comerţul electronic - aspecte                              |6    |
|  |generale……….................................               |     |
|  |2.1.|Evoluţia comerţului electronic ……………………………            |6    |
|  |2.2.|Ce este comerţul electronic …………………………..……            |8    |
|  |2.3.|Avantajele comerţului electronic                      |14   |
|  |    |……..…...........................                      |     |
|  |2.4.|Clasificarea afacerilor on-line………………………………..         |18   |
|  |    |2.4.1.|Modelul Paul Timmers …….………………………               |19   |
|  |    |2.4.2.|Modelul Michael Rappa ……...……………………             |24   |
|3.|Elementele comerţului electronic…………………………………..            |31   |
|  |3.1.|Componentele unei afaceri on-line ………...……………...      |31   |
|  |    |3.1.1.|Produsul …………………………………………...                    |31   |
|  |    |3.1.2.|Magazinul on-line ……..…………………………….              |34   |
|  |    |3.1.3.|Sistemul de procesare şi efectuare a plăţilor   |39   |
|  |    |      |…..…..                                          |     |
|  |    |3.1.4.|Sistemul de transport si onorare a              |42   |
|  |    |      |comenzilor……….                                  |     |
|  |    |3.1.5.|Sistemul de relaţii cu clienţii…………………………       |42   |
|  |    |3.1.6.|Promovarea afacerii ………………...…………......         |44   |
|  |3.2.|Sisteme de plăţi pentru comerţul electronic………………….   |45   |
|  |    |3.2.1.|Sisteme de plăţi existente pe plan              |45   |
|  |    |      |internaţional……...                              |     |
|  |    |3.2.2.|Sisteme de plăţi disponibile în România …………….  |64   |
|  |3.3.|Publicitatea on-line ………………………………….……..               |70   |
|  |    |3.3.1.|Evoluţia publicităţii în on-line …….……….……...   |70   |
|  |    |3.3.2.|Principalele modele de publicitate …………………..    |73   |
|  |    |3.3.3.|Publicitatea pe Internet în România ………..………..  |77   |
|4.|Dezvoltarea comerţului electronic…………………………………             |84   |
|  |4.1.|Comerţul electronic pe plan internaţional …………………...  |84   |
|  |4.2.|e-Europe ………………………………………………….….                       |87   |
|  |4.3.|Evoluţia comerţului electronic in România ….……….……    |89   |
|  |    |4.3.1.|Situaţia actuala a comerţului electronic in     |89   |
|  |    |      |România…                                        |     |
|  |    |4.3.2.|Legislaţie şi reglementari adoptate şi          |98   |
|  |    |      |planificate                                     |     |
|  |    |      |                                                |     |
|  |     Bibliografie                                          |102  |