Internetul in mediul economic de afaceri

                                   CUPRINS
                                    Pag.
INTRODUCERE ……………………………………………………………………         I
LISTA FIGURILOR ……………………………………………………………….          II
              PARTEA I – INFORMAŢIA, INFORMATICA ŞI INTERNETUL
                              ASPECTE TEORETICE
CAP 1 – INFORMATICA. NOŢIUNI INTRODUCTIVE
1.1 Ce este informaţia ? …………………………………………………………………         1
1.2 Sistemul informatic ………………………………………………………………….         4
1.3  Obiectul  informaticii  economice   şi   de   afaceri   ………………………………………
7
1.4 Informatica în  cele  mai  bune  universităţi  americane  ………………………………..
      11
1.5 Arhitectura sistemelor de calcul
      1.5.1 Conceptul de arhitectură a sistemului  de  calcul  …………………………...
      12
      1.5.2 Evoluţia si  clasificarea  sistemelor  de  calcul  ……………………………….
      12
      1.5.3 Tipuri de calculatoare ……………………………………………………...            14
      1.5.4  Structura  generală  a  unui  sistem  de  calcul  …………………………………
      15
      1.5.5 Sisteme de operare …………………………………………………………            16
            1.5.5.1 Limbaje de programare …………………………………………..          17
1.6 Reţeaua de calculatoare……………………………………………………………….             18
       1.6.1  Reţele   locale   de   calculatoare   (LAN)   ……………………………………….
19
      1.6.2 Topologii de reţea ………………………………………………………….           20
CAP 2 – INTERNET. PREZENTARE GENERALĂ
2.1 Istoricul şi evoluţia Internet ………………………………………………………….            22
      2.1.1 Trecutul …………………………………………………………………….           23
      2.1.2 Ce este Internetul astăzi ? ………………………………………………….          24
      2.1.3 Viitorul ……………………………………………………………………..          25
2.2 Funcţionarea Internetului
      2.2.1 Protocoale.  Principiul  comunicării  pe  Internet  …………………………….
      26
      2.2.2 Suite de protocoale ……………………………………………………….          26
2.3 Tehnologii de comunicaţie …………………………………………………………            29
2.4 Servicii Internet
      2.4.1 Poşta electronică ………………………………………………………….           30
      2.4.2 Grupuri de ştiri ……………………………………………………………            33
      2.4.3 Paşii  parcurşi  de  o  persoană  pentru  conectare  ……………………………
     34
2.5 Instrumente de lucru în Internet …………………………………………………….           34
2.6 Cultura şi eticheta în Internet ………………………………………………………            37
2.7 Securitatea în Internet
       2.7.1  Vulnerabilitatea   resurselor   în   Internet   ……………………………………
38
       2.7.2  Sevicii   de   securitate   în   Internet   …………………………………………..
41
 PARTEA II – STUDIU DE CAZ. LICITAŢII ELECTRONICE DE MEDICAMENTE ŞI ANALIZA
                           SITE-URILOR COMERCIALE
CAP 3 – INTERNETUL ÎN AFACERI & AFACERI PE INTERNET
 STUDIU DE CAZ: E-MARKET – LICITAŢII ELECTRONICE DE MEDICAMENTE LA SPITALUL
                        CLINIC DE COPII, CLUJ-NAPOCA
3.1  Logistica  şi  noile  tehnologii  ale  informaticii   si   comunicaţiei
………………………         43
3.2 Afaceri pe Web
      3.2.1 Generalităţi ……………………………………………………………….       44
      3.2.2 Modele de e-business …………………………………………………….         45
      3.2.3 Categorii de e-business …………………………………………………..           47
3.3 Studiu de caz: Licitaţii electronice de medicamente la  Spitalul  Clinic
de Copii            52
      3.3.1 Descrierea mediului e-market.  Manual  de  utilizare  ……………………..
    57
      3.3.2 Tipuri de licitatii în e-market ……………………………………………       58
      3.3.3  Prezentarea  mediului  e-market.  Aspecte  esenţiale  ………………………
    61
      3.3.4 Fazele derulării acţiunii de achiziţii publice  conf.  Diagramei
anexate ….        61
      3.3.5  Exemple  de  documentaţie  necesară  în  licitaţii  electronice
………………            63
      3.3.6 Ce este CPSA-ul şi care este rolul său ?
            3.3.6.1 Prezentare generală ……………………………………………           68
            3.3.6.2 Precizări de conţinut la CPSA …………………………………..        69
            3.3.6.3 Utilizarea CPSA …………………………………………………       69
       3.3.7  Întocmirea  documentaţiei  pentru  elaborarea  şi  prezentarea
ofertei ……….          70
      3.3.8 Faza finală a licitaţiei electronice …………………………………………        72
      3.3.9 Modalitaţi de plată electronică
            3.3.9.1 Efectuarea plăţilor electronice …………………………………..      74
            3.3.9.2 Categorii de plăţi electronice ……………………………………        78
  CAP 4 – COMERŢUL ELECTRONIC. ANALIZA UNUI SITE COMERCIAL. STUDIU DE CAZ:
                              WWW.CARREFOUR.COM
4.1 Aspecte ale dezvoltării unei afaceri pe Web ……………………………………….         80
4.2 Site-ul comercial www.carrefour.com
      4.2.1 Analiza afacerii electronice ………………………………………………        82
      4.2.2 Strategii de e-commerce ………………………………………………….      83
4.3 Prezentarea site-ului
      4.3.1 Istoricul dezvoltării afacerii ………………………………………………      88
      4.3.2 Activitatea Carrefour ……………………………………………………..      92
      4.3.3 Poziţionarea site-ului ……………………………………………………..          93
      4.3.4 Regăsirea informaţiilor pe Web.  Motoare  de  căutare  …………………….
   94
CONCLUZII …………………………………………………………………………..          95
ANEXE
BIBLIOGRAFIE................................................................
...........................................104