|Cuprins |
| | |
| | |
| | |
|Introducere | |
| |e-Learning în ascensiune – o noua viziune a modelelor de |1 |
| |invatare ….………... | |
| | |e-Learning versus educatie traditionala |2 |
| | |……………………………... | |
| | |Argumente pro si contra e-learning …………………………………. |10 |
| | |Avantajele metodelor “vizuale “ ……………………………………. |15 |
| | |Implicatii / Perspective ……………………………………………… |16 |
| |Software educational | |
| | |Problematica ………………………………………………………… |17 |
| | |Pachete software pentru implementare ……………………………... |20 |
| | |Asymetrix (ToolBook II Assistant) ……………………………. |20 |
| | |Macromedia MX ………………………………………………. |21 |
| | |HTML, DHTML, XML ……………………………………….. |22 |
| | |Alte aplicatii …………………………………………………… |23 |
| | | | |
| | | | |
|Capitolul I – Invatarea asistata de calculator | |
| |I.1 Principii de bazã ale învãţãrii asistate de calculator |25 |
| |………………………….. | |
| | |I.1.1. Definirea invatarii asistate de calculator |25 |
| | |……………………… | |
| | |I.1.2. Concepte ale invatarii asistate de calculator|29 |
| | |………………….. | |
| | |I.1.3. Metode de invatare in instruirea asistată de |34 |
| | |calculator ………. | |
| | |I.1.4 Avantaje si dezavantaje ale invatarii |45 |
| | |asistate de calculator ….. | |
| |I.2. Evolutia istoricã a educatiei la distantã | |
| | |I.2.1. Aparitia educatiei la distanta |51 |
| | |………………………………….. | |
| | |I.2.2. Tipuri de educatie la distantã ………………………………….|53 |
| | |I.2.3. Trãsãturile principale ale acestei evolutii |58 |
| | |…………………….. | |
| |I.3. Învăţarea cu ajutorul web-ului | |
| | |I.3.1. Geneza si evolutia Internetului |59 |
| | |……………………………….. | |
| | |I.3.2. Potentialul educational al Internetului |62 |
| | |………………………... | |
| | |I.3.3. Standarde, tactici, strategii, principii, |72 |
| | |metode ………………… | |
| | |I.3.4. Ce este învăţarea prin web? …………………………………... |78 |
| | |I.3.5. Modele de invatare prin Web …………………………………. |83 |
| | |I.3.6. Profesorul şi rolul său în instruirea bazata |89 |
| | |pe web (WBT) …… | |
| | |I.3.7. Probleme în implementare ……………………………………. |96 |
| | | | |
| | | | |
|Capitolul II – Studiul asistat de calculator in invatamantul | |
|romanesc | |
| |II.1. Studiul asistat de calculator in invatamantul |99 |
| |romanesc ………….. | |
| |II.2. Potentialul educatiei la distantã în cadrul |101 |
| |social actual general …. | |
| |II.3. Sisteme de invatamant asistate de calculator – |107 |
| |stadiul actual …… | |
| | |II.3.1. Obiective …………………………………………………….. |107 |
| | |II.3.2. Cadru conceptual …………………………………………….. |108 |
| | |II.3.3. Institutii virtuale ……………………………………………... |109 |
| | |II.3.4. Certificari on-line ……………………………………………. |111 |
| | |II.3.5. Tipologii e-Learning …………………………………………. |112 |
| | |II.3.6. Universitati virtuale ………………………………………….. |115 |
| | |II.3.7. Factori care influenteaza |116 |
| | |succesul……………………............. | |
| | |II.3.8. Avantaje ……………………………………………………… |117 |
| |II.4 Descrierea conceptuala – Sistem avansat de |118 |
| |invatare la distanta …. | |
| | |II.4.1. Justificarea tehnologiilor utilizate |118 |
| | |…………………………… | |
| | |II.4.2. Descrierea generala a solutiei |121 |
| | |……………………………….. | |
| | |II.4.3. Structuri de cursuri …………………………………………... |122 |
| | |II.4.4. Interfata cu utilizatorul ………………………………………. |125 |
| |II.5. Realizari e-Learning in invatamantul romanesc | |
| | |II.5.1. Pachetul de programe "Course Builder" |128 |
| | |……………………... | |
| | |II.5.2. Site-ul « e-Invatamant » …………………………………….. |129 |
| |II.6 Realizari in UPG Ploiesti | |
| | |II.6.1. Pleia@d - Descriere generalã ………………………………...|131 |
| | |II.6.2. Obiective …………………………………………………….. |130 |
| | |II.6.3. Instrumente Plei@d …………………………………………. |132 |
| | |II.6.4. Mod de utilizare ……………………………………………… |132 |
| | |II.6.5. Concluzii ……………………………………………………... |133 |
| | | | |
|Bibliografie …………………...………………………………………………………. |134 |