Cercetarea Imaginea României şi a românilor în Europa poate asigura o
cunoaştere ştiinţifică a elementelor ce compun reprezentarea generală a
României la nivel internaţional, sistematizând opiniile despre
trăsăturile României, ale personalităţii românilor, ale produselor şi
mărcilor româneşti. Finalizarea proiectului poate arăta dacă imaginea
României este una pozitivă sau negativă, detaliind punctele tari şi
punctele slabe ale acesteia, în general dar şi în cazul fiecărei arii de
analiză (trăsăturile psiho-morale ale românilor, personalităţile
României, turiştii români, experienţa străinilor în România, mass-media
românească şi cea internaţională, istoria, produsele româneşti, etc.).
Rezultatele cercetării pot fi valorificate cu uşurinţă pentru o
eventuală îmbunătăţire a imaginii României prin alcătuirea unor
strategii diferenţiate pentru fiecare domeniu cu responsabilitate şi cu
putere de influenţă asupra imaginii României şi a românilor în Europa
(organizaţii guvernamentale şi non-guvernamentale, instituţii de
învăţământ şi cercetare ştiinţifică, mass-media, agenţii de turism
ş.a.).
Cercetarea Imaginii României şi a românilor în Europa are două funcţii
esenţiale: una teoretică, de întemeiere riguroasă a cunoaşterii
ştiinţifice a imaginii ţării noastre şi de deschidere a unei căi cu
totul noi de cercetare a fundamentelor societăţii şi a naţiunii
româneşti în raport cu formarea şi comunicarea opiniilor, aprecierilor,
convingerilor, valorilor şi credinţelor faţă de români şi România, iar
alta-aplicativă, de îmbunătăţire a imaginii României şi românilor în
Europa, prin conceperea şi implementarea unei strategii complexe, bazate
pe construirea şi funcţionalitatea unei reţele inter-instituţionale
care poate cuprinde instituţii guvernamentale, de învăţământ, cercetare
ştiinţifică, mass-media, organizaţii non-guvernamentale, organizaţii
internaţionale ş.a.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu