CUPRINS
INTRODUCERE
CAP. I. ASPECTE METODICE PRIVIND PREDAREA METODELOR NUMERICE DE
CALCUL MATRICEAL ÎN LICEU
1.1. Predarea metodelor numerice de calcul matriceal
1.2. Metodica elaborării programelor
1.2.1 Etapele necesare rezolvării unei probleme cu calculatorul
1.2.2 Cerinţe metodologice necesare realizării programelor
informatice educaţionale
1.2.3 Metodica realizării programelor
CAP. II. PARTICULARITĂŢILE PROCESULUI DE ÎNVĂŢARE ÎN CADRUL
DISCIPLINELOR DE INFORMATICĂ
2.1. Importanţa informaticii în procesul de învăţare
2.1.1. Importanţa utilizării calculatoarelor în procesul de învăţământ
2.1.2. Formarea atitudinii ştiinţifice
2.1.3. Dezvoltarea creativităţii prin informatică
2.1.4. Asigurarea caracterului interdisciplinar între informatică şi
celelalte discipline de învăţământ
2.2. Obiectivele studierii informaticii în contextul actual al procesului
de învăţământ
2.3. Obiectivele instruirii pentru disciplinele de informatică
CAP. III. ELEMENTE DE TEORIA MATRICELOR
3.1. Noţiuni şi concepte preliminarii
CAP. IV. PROCEDURI DE TRIANGULARIZARE ŞI FACTORIZARE A MATRICELOR
4.1. Proceduri de triangularizare
4.2. Proceduri de factorizare
4.2.1. Factorizarea LR
4.2.2. Factorizarea Cholesky
4.2.3. Factorizarea QR
CAP. V. APLICAŢII ALE PROCEDURILOR DE TRANSFORMARE A MATRICELOR
5.1. Metode directe pentru rezolvarea sistemelor liniare
5.1.1. Metode directe bazate pe proceduri de triangularizare.
5.1.2. Metode directe bazate pe proceduri de factorizare.
5.2. Calculul determinanţilor
5.3. Calculul inversei
5.3.1. Metoda lui Gauss
5.3.2. Metoda partiţionării
5.3.3. Metoda iterativă
BIBLIOGRAFIE
115 pagini