CUPRINS
Introducere 3
Capitolul 1. Prezentarea principalelor caracteristici ale navei de
referinţă
şi determinarea rezistenţei la înaintare 5
1. Prezentarea principalelor caracteristici ale navei de referinţă 5
2. Determinarea rezistenţei la înaintare 10
Capitolul 2. Alegerea motorului principal şi prezentarea caracteristicilor
constructiv – funcţionale 25
2.1. Puterea instalaţiei de propulsie a navei 25
2.2. Alegerea motorului principal 26
2.3. Prezentarea caracteristicilor constructiv – funcţionale 27
Capitolul 3. Calculul termic al motorului 40
3.1. Consideraţii preliminare 40
3.2. Alegerea parametrilor iniţiali de calcul 41
3.3. Calculul procesului de admisie 43
3.4. Calculul procesului de comprimare 47
3.5. Calculul procesului de ardere izocoră 49
3.6. Calculul procesului de ardere izobară 53
3.7. Calculul procesului de destindere 55
3.8. Determinarea parametrilor indicaţi, efectivi şi constructivi 58
Capitolul 4. Bilanţul energetic al motorului 64
4.1. Consideraţii generale 64
4.2. Determinarea componentelor bilanţului termic 65
4.3. Precizări 68
Capitolul 5. Analiza procesului de supraalimentare 69
5.1. Consideraţii asupra procesului de supraalimentare 69
5.2. Particularităţile admisiei forţate prin supraalimentare 72
5.3. Ciclurile teoretice ale motoarelor supraalimentate 74
5.4. Turbosupraalimentarea 78
5.5. Analiza parametrilor ciclului de funcţionare a MAC
supraalimentate 84
5.6. Particularităţile supraalimentării motoarelor navale 86
Capitolul 6. Dimensionarea turbosuflantei şi a răcitorului intermediar de
aer 90
6.1. Stabilirea parametrilor funcţionali şi dimensionarea
turbocompresorului 90
6.2. Determinarea parametrilor funcţionali ai turbinei 95
6.3. Calculul răcitorului intermediar de aer 97
Capitolul 7. Cauzele poluării produse de motoarele diesel navale 99
7.1. Proprietăţile combustibilului 99
7.2. Regimurile de funcţionare 100
7.3. Particularităţile constructive ale motorului 101
7.4. Sistemul de alimentare 101
7.5. Avansul la injecţie şi caracteristica de injecţie 102
7.6. Temperatura aerului aspirat 102
7.7. Starea tehnică a motorului şi a echipamentului de injecţie 102
7.8. Recircularea gazelor arse 103
7.9. Compoziţia gazelor de evacuare 103
Capitolul 8. Stadiul actual al poluării produse de motoarele diesel navale
şi reglementările
adoptate pe plan internaţional pentru limitarea acestora 109
8.1. Stadiul actual al poluării produse de motoarele diesel navale 109
8.2. Reglementările adoptate pe plan internaţional pentru limitarea
poluării 115
Capitolul 9. Analiza soluţiilor primare şi secundare de limitare a poluării
118
9.1. Consideraţii generale privind metodele de limitare a poluării 118
9.2. Metodele primare de limitare a poluării 122
9.3. Metode secundare de limitare a poluării 126
Concluzii 131
Rezumatul lucrării (lb. engleză) 132
Bibliografie 133
Anexa nr. 1. international exhaust emission controls, marpol annex vi
134
Anexa nr. 2. codul sursă al programului utilizat la calculul termic al
motorului 149
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu