Competenta de comunicare in organizatii

                                   CUPRINS
     Introducere.
     Capitolul 1. COMUNICAREA .CONCEPT ŞI ANALIZĂ.
   .................................pag 1
    1.1. Semnificaţia termenului comunicare.
    Generalităţi....................................pag 1
     1.2. Etape în dezvoltarea comunicării umane.
   .............................................…pag 3
     1.3. Funcţiile şi modelele
   comunicării..............................................................
   pag 5
           1.3.1. Modele clasice ale comunicării.
   .......................................................pag 6
                        1.3.2. Modele contemporane ale comunicării.
   .......................................…pag 9
                       1.4. Interpretări ale comunicării din perspectiva
    teoriilor psihologice........…pag 12
                         1.5. Modelul procesual – organic al comunicării.
   ...........................................pag 19
                              1.5.1. Interpretarea procesual – organică a
   comunicării.............................pag 20
                              1.5.2. Comunicarea publică şi comunicarea
   privată. .............................…pag 21
                              1.5.3. Contextul şi situaţia în care se
   comunică. ...................................….pag 22
                              1.5.4. Comunicarea figurativă, verbală şi
   armonică. ..............................…pag 22
                      1.6. Critica procesual – organică a teoriilor
    psihologice. ...............................pag 25
                     Capitolul 2. COMPETENŢA DE COMUNICARE ÎN ORGANIZAŢII.
        DEPENDENŢA COMUNICĂRII DE REŢELELE DE STATUSURI ŞI
      ROLURI......................…pag 27
       2.1. Rolul comunicării în procesul de socializare al oamenilor.
   ....................pag 27
                               2.1.1. Comunicarea ca proces social complex.
   .....................................….pag 27
                               2.1.2. Determinismul socializării.
   ..............................................................pag 29
                                       2.1.3. Rolul reprezentărilor şi al
   imaginilor în reţeaua de statusuri şi roluri. p 30
                                       2.1.4. Raportul comunicare – status
   – rol. Asumarea şi distribuirea de roluri. 36
                                  2.2. Formarea competenţelor în cadrul
   organizaţiei. ..................................…pag 39
                                       2.2.1. Organizaţia din perspectivă
   procesual – organică. ..........................pag 40
                                       2.2.2. Competenţe necesare oamenilor
   în organizaţii. ..........................….pag 41
                                       2.2.3. Constituirea competenţelor
   cognitive. .......................................….pag 42
                                       2.2.4. Dimensiunile sociale şi
   profesionale ale competenţelor. ................pag 44
                                  2.3. Constituirea competenţelor necesare
   pentru gestionarea comunicării ….pag 45
                               2.3.1. Competenţa în comunicare.
        ........................................................….pag 45
                                       2.3.2. Constituirea competenţei de a
   gestiona comunicarea. ................….pag 46
                                       2.3.3. Gestionarea comunicării din
   perspectiva procesual – organică. . ....pag 47
                                  2.4. Necesitatea  cercetării teoretice în
   gestionarea comunicării.....................pag 50
                                 Capitolul 3. COMUNICAREA ÎN ORGANIZAŢIA
   MILITARĂ............................. pag 52
                                  3.1. Particularităţi ale comunicării în
   organizaţia militară.........................….pag 52
                                  3.2. Conţinutul comunicării la nivelul
   subunităţii militare.....................…....pag 53
                                  3.3. Comunicarea comandantului în rolul
   de educator..............................….pag 57
                                       3.3.1. Însuşirile personale ale
   comandantului......................................…..pag 57
                                       3.3.2. Relaţiile cu cel de
   educat..................................................................p
   ag 58
                                       3.3.3. Formarea şi perfecţionarea
   comandantului.......................................pag 59
                          Capitolul 4. REPERE TEORETICE ÎN ALEGEREA PĂRŢII
      APLICATIVE.... .pag 61
                        Capitolul 5. GESTIONAREA CRIZELOR DE
   COMUNICARE........................…..pag 64
                        5.1. Necesitatea gestionării crizelor de comunicare
      la nivelul subunităţii…..pag 64      5.2. Posibilitatea crizelor de
      comunicare în subunitatea militară............…...pag 66
                      Capitolul 6. MODUL ÎN CARE COMANDANTUL DE SUBUNITATE
      ÎŞI ASUMĂ     ROLUL ÎN ELABORAREA STRATEGIILOR DE GESTIONARE A
      CRIZELOR DE    COMUNICARE.
      ............................................
      ......................................……...pag 70
      Capitolul 7. COMPETENŢE NECESARE GESTIONĂRII COMUNICĂRII ÎN VARIANTE
      ŞTIINŢIFICE. ............................................
      .................…………pag 75
                          Concluzii ŞI PROPUNERI...............
   ............................................………...pag 79
                          Note............................................
   ...........................................................……….pag 81
   Bibliografie............................................
   ..................................................pag 83