CUPRINS
INTRODUCERE 2
Capitolul 1: Trăsături şi semnificaţii ale culturii organizaţionale 4
1.1. Definirea şi conţinutul culturii organizaţionale 4
1.2. Consideraţii privind conţinutul culturii organizaţionale 8
1.3. Tipuri de culturi organizaţionale 12
1.4. Caracteristicile culturii organizationale 16
1.4.1. Nivelurile culturii organizaţionale 16
1.4.2. Funcţiile culturii organizaţionale 18
1.5. Modalitati de manifestare a culturii organizaţiei 19
1.5.1. Artefacturile ca simboluri ale culturii organizaţionale 20
1.5.2. Valorile organizaţionale 20
1.5.3. Ritualurile şi ceremoniile 22
1.5.4. Istorioarele şi miturile 22
Capitolul 2: Cultura organizaţională şi cultură managerială în spaţiul european 24
2.1. Caracteristici ale modelului managerial european 24
2.2. Multiculturalism în managementul european 27
2.2.1. Distanţa faţă de putere 28
2.3. Particularităţi ale culturii organizaţionale în firmele româneşti 32
2.4. Influenţa culturii europene asupra schimbării culturii organizaţionale din firmele româneşti 36
Capitolul 3: Cultura organizaţională şi performanţa companiilor 39
3.1. Impactul culturii organizaţionale asupra performanţelor firmei 39
3.1.1. Impactul culturii organizaţionale asupra eficienţei unei organizaţii 39
3.1.2. Impactul culturii organizaţionale asupra competitivităţii unei organizaţii 42
3.1.3. Impactul culturii organizaţionale asupra performanţelor angajaţilor 45
3.2. Rolul managerului în dezvoltarea unei culturi organizaţionale performante 47
3.3. Implicaţiile culturii asupra proceselor de schimbare organizaţională 50
3.3.1. Conceptele de dezvoltare organizaţională şi schimbare organizaţională 50
3.3.2. Cauze ale schimbărilor organizaţionale 51
3.3.3. Factori ce influenţează schimbarea organizaţională 52
Captolul 4: Cultura organizaţională în cadrul companiei Siemens 54
CONCLUZII ŞI PROPUNERI 61
BIBLIOGRAFIE 637
ANEXE 66