CUPRINS:
CAPITOLUL I Comunicarea – baze conceptuale
1. Definirea, nivelurile şi contextul comunicării
umane.................................... 3
2. Componentele procesului de
comunicare....................................................... 5
3. Scurt istoric al
comunicării..............................................................
.............. 6
4. Diferenţa între comunicare şi
informaţie........................................................ 7
CAPITOLUL II Comunicarea internă
2.1 Instrumentele de comunicare
internă.............................................................. 9
2.2 Legătura dintre structura organizatorică şi
comunicare............................... 13
2.3 Cultura
organizaţiei................................................................
...................... 15
2.4 Stilul
managerial..................................................................
......................... 17
CAPITOLUL III Comunicarea externă
3.1 Relaţiile
publice.....................................................................
....................... 22
3.1.1 Comunicatul de
presă...................................................................
..... 22
3.1.2 Conferinţa de
presă...................................................................
......... 23
3.1.3
Recepţiile..............................................................
............................. 23
3.2
Publicitatea................................................................
................................... 23
3.2.1 Reclama prin mass-
media.................................................................
23
3.2.2 Etapele de elaborare a unei campanii
publicitare.............................. 28
CAPITOLUL IV Prezentarea unităţii hoteliere Roman
4.1 Prezentarea generală a
unităţii....................................................................
...31
4.1.1 Cadrul
general.................................................................
....................31
4.1.2 Oferta hotelului Roman din Băile
Herculane.....................................32
4.1.3 Cererea turistică. Structura
clientelei..................................................34
4.1.4 Descrierea strategiei de dezvoltare a
firmei........................................37
4.2 Activitatea de cazare
............................................................................
.........38
4.2.1 Cazare şi rezervare la hotelul
Roman.................................................38
4.2.2 Documente utilizate, tarife practicate, servicii
suplimentare oferite
turiştilor.........................................................
..40
4.2.3 Gradul de ocupare a capacităţii de
cazare...........................................43
4.2.4 Metode şi propuneri de ameliorare a calităţii
produsului „cazare” la hotelul
Roman................................................45
4.3 Organizarea formală şi informală a hotelului Roman
din Băile
Herculane...................................................................
....................52
4.3.1 Structura organizatorică a hotelului
Roman.......................................52
4.3.2 Relaţiile organizatorice din cadrul
hotelului.......................................55
CAPITOLUL V Analiza diagnostic a comunicării în cadrul societăţii
analizate
5.1 Comunicarea
internă.....................................................................
.................56
5.1.1 Analiza climatului psiho-
social..........................................................56
5.1.2 Relaţiile intergrupale în cadrul
hotelului............................................61
5.2 Comunicarea
externă.....................................................................
................64
Gradul de satisfacţie al clientelei cu privire la
calitatea serviciilor
oferite.................................................................
..........64
CAPITOLUL VI Concluzii şi propuneri privind ameliorarea sistemului de
comunicare în cadrul hotelului Roman
6.1 Relaţiile hotelului cu
clientul....................................................................
.....71
6.2 Relaţiile intergrupale în cadrul
hotelului.......................................................76
6.3 Relaţiile cu
terţii......................................................................
......................77
6.4
Propuneri...................................................................
....................................78
6.5
Concluzii...................................................................
.....................................79
BIBLIOGRAFIE................................................................
.................................80
ANEXE.......................................................................
.........................................81