Politica de comunicare la XYZ in sezonul competitional

CUPRINS
|INTRODUCERE                                                       |5             |
|                                                                  |              |
|CAP. 1 IMPACTUL MARKETINGULUI ASUPRA FOTBALULUI                   |6             |
|1.1. Sportul şi contribuţia sa asupra societăţii                  |6             |
|1.2. Mass – media sportivă                                        |8             |
|1.3. Consumatorul de sport                                        |9             |
|1.4. Tipurile de organizaţii sportive                             |11            |
|1.5. Fotbalul – sportul nr. 1 în România                          |13            |
|1.6. Caracteristicile serviciului fotbal                          |18            |
|1.7. Marketingul sportiv                                          |19            |
|1.8. Impactul marketingului aplicat în fotbal asupra economiei    |21            |
|                                                                  |              |
|CAP. 2 MIX-UL DE MARKETING ÎN FOTBAL                              |27            |
|2.1. Politica de produs                                           |27            |
|2.2. Politica de preţ                                             |35            |
|2.3 Politica de distribuţie                                       |38            |
|2. 4 Politica de promovare                                        |41            |
|                                                                  |              |
|CAP. 3. PREZENTAREA FC DINAMO BUCUREŞTI                           |46            |
|3.1. Istoric FC Dinamo Bucureşti                                  |46            |
|3.1.1. De la începuturi şi până în anii ’70                       |46            |
|3.1.2. Anii ’80                                                   |48            |
|3.1.3. Anii ’90                                                   |49            |
|3.1.4. Anii  ’00                                                  |52            |
|3.2. Palmaresul lui FC Dinamo Bucureşti                           |55            |
|3.2.1. Campionatul intern (17 titluri)                            |55            |
|3.2.2. Cupa României (11 titluri)                                 |55            |
|3.2.3. Bilanţul rezultatelor obţinute de FC Dinamo Bucureşti în   |56            |
|Cupele Europene                                                   |              |
|3.2.3.1. Cupa Campionilor (15 participări)                        |56            |
|3.2.3.2. Cupa Cupelor (5 participări)                             |57            |
|3.2.3.3. Cupa UEFA (15 participări)                               |58            |
|3.3. Cei mai valoroşi jucători din istoria FC Dinamo Bucureşti    |59            |
|3.4. FC Dinamo Bucureşti în sezonul competiţional 2003 – 2004     |62            |
|3.4.1. Lotul de jucători                                          |62            |
|3.4.2. Staff-ul tehnic                                            |64            |
|                                                                  |              |
|CAP. 4. POLITICA DE COMUNICARE LA FC DINAMO BUCUREŞTI             |65            |
|4.1. Comunicarea în marketingul sportiv                           |65            |
|4.2. Particularizare: FC Dinamo Bucureşti                         |69            |
|4.3. Politica de comunicare susţinută de FC Dinamo Bucureşti în   |72            |
|sezonul                                                           |              |
|competiţional 2003-2004                                           |              |
| 4.3.1. Tehnici de comunicare în marketingul sportiv              |73            |
|4.3.1.1. Sponsorizarea                                            |74            |
|4.3.1.2. Relaţiile publice                                        |77            |
|4.3.1.2.1. Dineuri oficiale                                       |78            |
|4.3.1.2.2. Lansări de ştiri (comunicate de presă)                 |78            |
|4.3.1.2.3. Conferinţe de presă                                    |79            |
|4.3.1.2.4. Fan-cluburi                                            |79            |
|4.3.1.2.5. Folosirea unor purtători de cuvânt specializaţi        |80            |
|4.3.1.2.6. Acţiuni umanitare                                      |80            |
|4.3.1.2.7. Întâlniri                                              |81            |
|4.3.1.2.8. Articole de importanţă caracteristică                  |81            |
|4.3.1.2.9. Sărbătorirea ocaziilor speciale                        |82            |
|4.3.1.2.10. Distincţii câştigate                                  |83            |
|4.3.1.2.11. Ultima victorie în campionat                          |83            |
|4.3.1.3. Promovarea vânzărilor                                    |83            |
|4.3.1.3.1. Reducerile temporare de preţ                           |84            |
|4.3.1.3.2. Facilităţi acordate consumatorilor de sport            |85            |
|4.3.1.3.3. Primele şi cadourile                                   |86            |
|4.3.1.3.4. Concursurile şi jocurile promoţionale                  |86            |
|4.3.1.3.5. Tehnicile de punere în valoare a produselor la locul   |87            |
|vânzării                                                          |              |
|4.3.1.4. Publicitatea                                             |89            |
|4.3.1.4.1. Publicitatea prin sport                                |89            |
|4.3.1.4.2. Publicitatea pentru sport                              |90            |
|4.3.1.4.2.1. Publicitatea la radio şi televiziune (broadcastingul)|91            |
|4.3.1.4.2.2. Afişajul şi publicitatea exterioară                  |92            |
|4.3.1.4.2.3. Publicitatea prin tipărituri                         |92            |
|4.3.1.4.2.4. Publicitatea specială                                |93            |
|4.3.1.4.2.5. Sistemele de adresare publică                        |93            |
|4.3.1.4.2.6. Publicitatea prin internet                           |93            |
|4.3.1.5. Comunicarea prin eveniment                               |96            |
|4.4. Concluzii                                                    |99            |
|BIBLIOGRAFIE                                                      |101           |