STEREOTIPURI DE GEN IN DISCURSUL PUBLICITAR ROMANESC

C U P R I N S
INTRODUCERE.................................................................
.............................................4
I. STEREOTIPURILE
                           1                     Ce                     sunt
stereotipurile..............................................................
..................................6
                     1.1.         Stereotipurile          ca          scheme
cognitive.................................................................8
             1.2. Stereotipurile ca reprezentări valide din punct de  vedere
psihologic.............9
                    1.3.        Stereotipurile        ca        reprezentări
sociale..............................................................9
                    1.4.        Stereotipurile        ca        reprezentări
ideologice........................................................10
                    1.5.        Stereotipurile         şi         realitatea
socială...................................................................10
                   2.              Cum              se              formează
stereotipurile..............................................................
.................11
                           2.1.               Rolul               proceselor
cognitive...................................................................
...........11
                2.2.    Rolul     factorilor     motivaţionali     şi     de
personalitate...........................................11
                           2.3.               Rolul               factorilor
sociali.....................................................................
...............11
                        3.                  Cum                   acţionează
stereotipurile..............................................................
...................13
                                     3.1.                          Folosirea
stereotipurilor.............................................................
.....................13
                                     3.2.                         Menţinerea
stereotipurilor.............................................................
..................14
                                     3.3.                         Schimbarea
stereotipurilor.............................................................
.................15
                                    4.                              Efectele
stereotipurilor.............................................................
................................16
II. STEREOTIPURILE DE GEN
                                     1.                                Genul
social......................................................................
.......................................17
                                     1.1.                         Distincţia
gen–sex.....................................................................
.....................17
                                    1.2.                        Socializarea
genului.....................................................................
..................19
                    1.3.       Categorizarea       în       funcţie       de
sex......................................................................20
              2.        Stereotipurile        bazate        pe         genul
social......................................................................
..22
                    2.1.       Ce       sunt        stereotipurile        de
gen.........................................................................
.22
                   2.2.      Cum      acţionează      stereotipurile      de
gen............................................................23
               2.3.  Modul  de  eludare  a  efectelor   stereotipurilor   de
gen......................................24
                  2.4.     Trăsături     stereotipice      masculine      şi
feminine..................................................25
III. CADRUL LEGAL
                                      1.                                Acte
normative...................................................................
....................................28
       2. Agenţia Naţională  pentru  Egalitatea  de  Şanse  între  Femei  şi
Bărbaţi...................29
        3.  Propunere  legislativă   privind   discriminarea   de   gen   în
publicitate.........................30
IV. ANALIZA STEREOTIPURILOR DE GEN ÎN RECLAMELE TV
                 1.           Coordonatele           generale            ale
analizei....................................................................
....33
                                     2.                               Metode
folosite....................................................................
..................................34
                             2.1.                 Paliere                 de
analiză.....................................................................
....................34
                                      2.2.                         Materiale
folosite....................................................................
.....................34
              3.        Analiza        realizată        pe         reclamele
tv..........................................................................
.36
                                  4.                             Concluziile
analizei....................................................................
............................49
CONCLUZII
FINALE......................................................................
...............................52
BIBLIOGRAFIE................................................................
..............................................54
ANEXE.......................................................................
.......................................................58