C U P R I N S
INTRODUCERE.................................................................
.............................................4
I. STEREOTIPURILE
1 Ce sunt
stereotipurile..............................................................
..................................6
1.1. Stereotipurile ca scheme
cognitive.................................................................8
1.2. Stereotipurile ca reprezentări valide din punct de vedere
psihologic.............9
1.3. Stereotipurile ca reprezentări
sociale..............................................................9
1.4. Stereotipurile ca reprezentări
ideologice........................................................10
1.5. Stereotipurile şi realitatea
socială...................................................................10
2. Cum se formează
stereotipurile..............................................................
.................11
2.1. Rolul proceselor
cognitive...................................................................
...........11
2.2. Rolul factorilor motivaţionali şi de
personalitate...........................................11
2.3. Rolul factorilor
sociali.....................................................................
...............11
3. Cum acţionează
stereotipurile..............................................................
...................13
3.1. Folosirea
stereotipurilor.............................................................
.....................13
3.2. Menţinerea
stereotipurilor.............................................................
..................14
3.3. Schimbarea
stereotipurilor.............................................................
.................15
4. Efectele
stereotipurilor.............................................................
................................16
II. STEREOTIPURILE DE GEN
1. Genul
social......................................................................
.......................................17
1.1. Distincţia
gen–sex.....................................................................
.....................17
1.2. Socializarea
genului.....................................................................
..................19
1.3. Categorizarea în funcţie de
sex......................................................................20
2. Stereotipurile bazate pe genul
social......................................................................
..22
2.1. Ce sunt stereotipurile de
gen.........................................................................
.22
2.2. Cum acţionează stereotipurile de
gen............................................................23
2.3. Modul de eludare a efectelor stereotipurilor de
gen......................................24
2.4. Trăsături stereotipice masculine şi
feminine..................................................25
III. CADRUL LEGAL
1. Acte
normative...................................................................
....................................28
2. Agenţia Naţională pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi
Bărbaţi...................29
3. Propunere legislativă privind discriminarea de gen în
publicitate.........................30
IV. ANALIZA STEREOTIPURILOR DE GEN ÎN RECLAMELE TV
1. Coordonatele generale ale
analizei....................................................................
....33
2. Metode
folosite....................................................................
..................................34
2.1. Paliere de
analiză.....................................................................
....................34
2.2. Materiale
folosite....................................................................
.....................34
3. Analiza realizată pe reclamele
tv..........................................................................
.36
4. Concluziile
analizei....................................................................
............................49
CONCLUZII
FINALE......................................................................
...............................52
BIBLIOGRAFIE................................................................
..............................................54
ANEXE.......................................................................
.......................................................58