Cuprins
Lista figurilor si tabelelor 3
Lista abrevierilor 4
Introducere 5
Capitolul I: Noile media 6
Ce este Web 2.0? 6
Prezenţa Web 2.0 in Romania in contextul penetrarii crescande a
Internetului 9
Retransmiterea mesajului in Web 2.0 11
Obiectivele comunicarii electronice 15
Cum afecteaza mediul social comportamentul internauţilor in Web 2.0? 16
Capitolul II: Campanii politice 19
Exemple de campanii politice ce au beneficiat de aportul Internetului 19
Retransmiterea unui mesaj sau despre zvonuri 21
Despre modelarea limbajului politic 23
Ce a insemnat scandalul Clinton – Lewinsky pentru Internet 24
Caracteristici ale campaniei de comunicare 26
Rolurile jucate de candidati in campaniile politice 32
Capitolul III. Studiu de caz: web site-ul basescu.ro 34
Vedere de ansamblu asupra campaniei pentru referendum din mai 2007 a lui
Traian Basescu 34
Cum s-a desfasurat campania pentru referendumul mai 2007 prin medii
clasice 38
Campanie sociala pro vot 40
Campanie pe Internet impotriva presedintelui Basescu 42
Despre tricouri ca mijloc de promovare sau cum transformi o campanie
virtuala intr-una din viata de zi cu zi 46
Site-ul basescu.ro in perioada referendumului 48
Capitolul IV. Este basescu.ro un site care indeparteaza non-tinerii?
54
Ce face din site-ul basescu.ro un site Web 2.0 de succes? 54
Indeparteaza platforma Web 2.0 internautii non-tineri de pe site-ul
basescu.ro? 59
Indeparteaza platforma Web 2.0 internautii non-tineri de pe un site
oarecare? 66
De ce concluziile la care voi ajunge nu ofera un raspuns final? 74
Concluzii 76
Bibliografie 78
Anexa – imagini reprezentative pentru analiza campaniei 83
Lista figurilor si tabelelor
Tabel 1. Definirea initiala a Web 2.0 6
Tabel 2. Completarea definirii Web 2.0 7
Tabel 3. Caracteristicile autorilor de bloguri 9
Tabel 4. Blogger-ii romani pe categorii de varste 10
Figura 1. Blogger-ii pe grupe de varste 11
Figura 2. Modelul “fluxul comunicarii in doua trepte” 13
Tabel 5. Perspectiva lui Denis McQuail si Sven Windahl asupra campaniei de
comunicare 27
Figura 3. Model de comunicare in masa 31
Tabel 6. Principalele acuzatii aduse de PSD in 12 februarie 2007 35
Tabel 7. Evolutie trafic pe site-ul basescu.ro in anul 2007 49
Figura 4. Evolutia populatiei lumii din 1950 si estimari pana in 2050 pe
grupe de varsta 60
Figura 5. Evolutia internautilor din Marea Britanie pe grupe de varsta
intre octombrie 2006 – octombrie 2007 61
Tabel 8. Blogger-ii din SUA, pe categorii de varste 65
Tabel 9. Diferente pe generatii de varsta in activitati online 67
Tabel 10. Voluntarii din SUA pe grupe de varsta 73
Imagine 1. Homepage basescu.ro, cu linkuri catre toate partile site-ului
83
Imagine 2. Galerie multimedia basescu.ro 84
Imagine 3. Elemente din campania pentru referendum, folosite pe site
85
Imagine 4. Imagini din jocul “Basescu la tinta” si unul din premii 86
Imagine 5. Creatii ale internautilor pro-Basescu, postate pe site-ul
basescu.ro 87
Imagine 6. Creatii ale internautilor anti-Basescu, postate pe site-ul
basescu.ro 88
Imagine 7. Clip video pro-vot respins de CNA 89
Imagine 8. Indemn catre internauti de a duce campania mai departe 90