Vedere de ansamblu asupra campaniei pentru referendum din mai 2007 a lui Traian Basescu

Cuprins
  Lista figurilor si tabelelor    3
  Lista abrevierilor   4
  Introducere    5
Capitolul I: Noile media     6
  Ce este Web 2.0?     6
  Prezenţa Web 2.0 in Romania in contextul penetrarii crescande a
  Internetului   9
  Retransmiterea mesajului in Web 2.0   11
  Obiectivele comunicarii electronice   15
  Cum afecteaza mediul social comportamentul internauţilor in Web 2.0?    16
Capitolul II: Campanii politice   19
  Exemple de campanii politice ce au beneficiat de aportul Internetului   19
  Retransmiterea unui mesaj sau despre zvonuri     21
  Despre modelarea limbajului politic   23
  Ce a insemnat scandalul Clinton – Lewinsky pentru Internet  24
  Caracteristici ale campaniei de comunicare  26
  Rolurile jucate de candidati in campaniile politice    32
Capitolul III. Studiu de caz: web site-ul basescu.ro     34
  Vedere de ansamblu asupra campaniei pentru referendum din mai 2007 a lui
  Traian Basescu 34
  Cum s-a desfasurat campania pentru referendumul mai 2007 prin medii
  clasice   38
  Campanie sociala pro vot   40
  Campanie pe Internet impotriva presedintelui Basescu   42
  Despre tricouri ca mijloc de promovare sau cum transformi o campanie
  virtuala intr-una din viata de zi cu zi     46
  Site-ul basescu.ro in perioada referendumului    48
Capitolul IV. Este basescu.ro un site care indeparteaza non-tinerii?
54
  Ce face din site-ul basescu.ro un site Web 2.0 de succes?   54
  Indeparteaza platforma Web 2.0 internautii non-tineri de pe site-ul
  basescu.ro?    59
  Indeparteaza platforma Web 2.0 internautii non-tineri de pe un site
  oarecare? 66
  De ce concluziile la care voi ajunge nu ofera un raspuns final?   74
  Concluzii 76
  Bibliografie   78
  Anexa – imagini reprezentative pentru analiza campaniei     83
Lista figurilor si tabelelor
Tabel 1. Definirea initiala a Web 2.0   6
Tabel 2. Completarea definirii Web 2.0  7
Tabel 3. Caracteristicile autorilor de bloguri     9
Tabel 4. Blogger-ii romani pe categorii de varste  10
Figura 1. Blogger-ii pe grupe de varste 11
Figura 2. Modelul “fluxul comunicarii in doua trepte”    13
Tabel 5. Perspectiva lui Denis McQuail si Sven Windahl asupra campaniei de
comunicare  27
Figura 3. Model de comunicare in masa   31
Tabel 6. Principalele acuzatii aduse de PSD in 12 februarie 2007    35
Tabel 7. Evolutie trafic pe site-ul basescu.ro in anul 2007   49
Figura 4. Evolutia populatiei lumii din 1950 si estimari pana in 2050 pe
grupe de varsta  60
Figura 5. Evolutia internautilor din Marea Britanie pe grupe de varsta
intre octombrie 2006 – octombrie 2007   61
Tabel 8. Blogger-ii din SUA, pe categorii de varste      65
Tabel 9. Diferente pe generatii de varsta in activitati online      67
Tabel 10. Voluntarii din SUA pe grupe de varsta    73
Imagine 1. Homepage basescu.ro, cu linkuri catre toate partile site-ului
83
Imagine 2. Galerie multimedia basescu.ro     84
Imagine 3. Elemente din campania pentru referendum, folosite pe site
85
Imagine 4. Imagini din jocul “Basescu la tinta” si unul din premii  86
Imagine 5. Creatii ale internautilor pro-Basescu, postate pe site-ul
basescu.ro  87
Imagine 6. Creatii ale internautilor anti-Basescu, postate pe site-ul
basescu.ro  88
Imagine 7. Clip video pro-vot respins de CNA 89
Imagine 8. Indemn catre internauti de a duce campania mai departe   90