Exploatarea Comerciala a Navei - Navlosirea

NTRODUCERE ÎN NAVLOSIRE 5
1. PIATA MARITIMA MONDIALA 5
1.1. Piata constructiilor de nave 5
1.2. Piata navlurilor 5
1.2.1. Factorii de influenta ai pietei navlurilor 5
1.2.2. Navigatia de linie si navigatia în sistem tramp 6
1.2.3. Carausi comuni, carausi publici si carausi privati 9
1.2.4. Clasificarea contractelor de navlosire 9
1.3. Piata vânzarilor de nave pe piata second hand 10
1.4. Piata vânzarilor de nave ca fier vechi 10
2. ACTIVITATILE DE PIATA ALE ARMATORILOR 11
2.1. Surse de informatii 12
2.2. Negocierea unui contract de navlosire 13
2.2.1. Perioada de investigare a pietei 13
2.2.2. Perioada de negociere 14
CONTRACTE DE NAVLOSIRE 17
1. NOTIUNE SI PARTI 17
2. FORMA SI CONTINUTUL CONTRACTELOR DE NAVLOSIRE 18
3. CLAUZE COMUNE TUTUROR CONTRACTELOR DE NAVLOSIRE 19
3.1. Preambulul 19
3.2. Partile contractante 19
3.2.1. Identificarea partilor contractante 19
3.2.2. Substituirea navlositorului sau armatorului 20
3.3. Nava 21
3.3.1. Descrierea navei 21
3.3.2. Limitele in care nava poate naviga 21
3.3.3. Buna stare de navigabilitate a navei 21
3.4. Clauze de razboi 22
3.5. Clauze privind variatiile costurilor si efectele lor asupra relatiilor contractuale 22
3.6. Clauze de arbitraj 23
3.7. Semnarea contractului de navlosire 23
CONTRACTUL DE NAVLOSIRE PE VOIAJ (VOYAGE CHARTER PARTY) 25
1. NOTIUNI GENERALE 25
1.1. Definitie si forme standard 25
1.2. Termenii contractului de navlosire 26
1.2.1. Termeni subîntelesi 26
1.2.2. Clasificarea termenilor din contractele de navlosire 26
1.3. Terminarea contractului 27
1.4. Acceptarea repudierii 27
1.5. Descrierea navei 27
1.6. Pozitia navei la momentul încheierii contractului de navlosire 28
1.7. Port sau loc de încarcare 29
1.7.1. Identificarea si nominarea porturilor sau locurilor de încarcare 29
1.7.2. Obligatia navlositorului de a nomina un port 29
1.8. Marfa si descrierea marfii 30
1.8.1. Cantitatea de marfa 30
Full and complete cargo capacity 30
Clauze ce stabilesc cantitatea de marfa ce trebuie încarcata 31
1.8.2. Tipul de marfa 32
1.8.3. Marfuri periculoase 32
1.8.4. Încarcarea marfii pe punte 32
Drepturile si responsabilitatile armatorilor si navlositorilor în cazul încarcarii marfurilor pe punte. 33
1.8.5. Obligatia navlositorului de a furniza marfa. 33
Exceptii de la obligatia navlositorului de a furniza marfa înscrisa în contract 34
1.9. Devierea navei de la ruta normala de navigatie 34
1.10. Lay/Can 34
2. STALII 37
2.1. Notiune, clasificare si conditii 37
2.2. Staliile fixe 40
2.3. Staliile determinabile 41
2.4. Stalii nedefinite 42
2.5. Clauze speciale cu privire la contarea timpului de stalii 43
3. CONTRASTALII 49
3.1. Notiune 49
3.2. Despagubiri pentru retinere (damages for detention) 49
3.3. Responsabilitatea pentru plata contrastaliilor 50
3.4. Plata contrastaliilor 50
3.5. Influenta altor clauze ale contractului asupra staliilor si contrastaliilor existenta mai multor contracte de navlosire 50
4. DESPATCH 53
5. CALCULAREA STALIILOR, CONTRASTALIILOR SI DESPATCH-ULUI 55
6. NAVLUL 57
6.1. Notiune si forme 57
6.2. Momentul în care navlul este platibil si momentul în care navlul este câstigat 57
6.3. Plata navlului în avans 58
6.4. Back freight 59
6.5. Navlu lumpsum 59
6.6. Dreptul armatorului la navlu întreg 59
6.7. Navlu pentru marfuri avariate 59
6.8. Navlu pro-rata pentru lipsa marfa 60
6.9. Navlu pro-rata pentru livrarea marfurilor în alt port decât cel nominat 60
6.10. Cui se plateste navlul? 60
6.11. Navlul mort 60
6.12. Comisionul de brokeraj 61
6.13. Dreptul de sechestru asupra marfurilor 61
6.14. Cesser clause 62
6.15. Contrastaliile si cesser clause 62
7. CONOSAMENTUL 65
7.1. Scurt istoric 65
7.2. Introducere în Regulile de la Haga, Regulile Haga-Visby si Regulile de la Hamburg 65
7.3. Regulile de la Haga si Regulile Haga-Visby 66
7.3.1. Obligatiile principale ale carausului 66
a) Sa se asigure ca nava este în buna stare de navigabilitate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu