1. Introducere scurt istoric al navelor, prezentare tema fundamentare teoretica . 3
1.1 - Scurt istoric al navelor . 3
1.2 Prezentare tema fundamentare teoretica . 5
1.2.1 Principiile de baza ale guvernarii navelor . 7
1.2.2 Efectul unei instalatii cu propulsor in tunel la pupa si la prova asupra deplasarii navei . 13
1.2.3 Efectul unei instalatie cu propulsor in tunel la prova asupra deplasarii navei . 15
2. Avantajele transportului pe apa . 20
3. Conditii de navigatie, avantaje dezavantaje . 27
3.1. Influente datorate particularitatilor constructive ale navei . 29
3.2. Influente datorate conditiilor meteorologice . 30
3.3. Influente datorate conditiilor meteorologice . 31
4. Prezentarea instalatiei . 33
4.1 - Elementele constructive care influenteaza performantele instalatiei de guvernare cu jet
transversal . 35
4.2 Parametri . 38
4.3 Functionare . 39
4.3.1 - Thruster cu tunel transversal . 40
4.3.2 - Sistemul fara tunel transversal (azimutale) . 41
4.3.3 - Sistemul combinat: propulsor - in tunel si azimutal . 42
4.3.4 - Sistemul silentioasa . 43
4.4 - Antrenarea arborilor port- elice orizontali . 44
4.5 - Modalitati de antrenare a propulsoarelor . 44
4.5.1 - Antrenarea electrica . 45
4.5.2 - Antrenarea cu energie hidraulica . 47
4.5.3 - Antrenarea diesel .
49
4.6 - Instalatia de guvernare prova tip OMEGA JET . 49
4.7 - Protectia catodica . 55
4.8 - Modalitati de comanda a instalatiilor de guvernare cu jet transversal . 56
4.9 - Avantajele si dezavantajele sistemului . 57
4.10 - Intretinerea instalatiei de guvernare . 57
5. Documentele de bord . 58
6. Concluzii . 59
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu