1 CUPRINS
|INTRODUCERE……………………………………………………………….. | 3 |
|CAP 1 INFLUENŢA VÂNTULUI ASUPRA ELEMENTELOR DE NAVIGAŢIE | |
|…………………………………………………... |5 |
| 1.1. Acţiunea vântului asupra zborului | 5 |
|aeronavelor……………… | |
| 1.2. Deriva şi corecţia de | 6 |
|derivă…………………………………... |9 |
|1.2.1. Variaţia derivei………………………………………… | |
| 1.3. Triunghiul de navigaţie al |12 |
|vitezelor………………………….. | |
| 1.4. Controlul zborului în |16 |
|direcţie………………………………… | |
| 1.4.1. Componentele longitudinale şi | |
|transversale ale vântului…………………………………………………………… |17 |
|CAP 2 MIJLOACE MODERNE DE LA BORDUL AERONAVELOR CAPABILE SĂ | |
|DETERMINE INFLUENŢA VÎNTULUI ASUPRA ELEMENTELOR ZBORULUI…………………….. | |
| |19 |
| 2.1. Navigaţia radioelectronică…………………………………… |19 |
| 2.2. Radarul omnidirecţional VOR……………………………….. |19 |
| 2.2.1. Generalităţi…………………………………………….. |19 |
| 2.2.2. Determinarea cu ajutorul | |
|radiofarului VOR a influenţei vântului asupra |20 |
|zborului………………………………………….. | |
| 2.3. Sistemul de apropiere la aterizare |21 |
|ILS……………………….. | |
| 2.3.1. Generalităţi…………………………………………….. |21 |
| 2.3.2. Determinarea influenţei vântului | |
|cu ajutorul sistemului ILS………………………………………………………………... |22 |
| 2.4. Radarul panoramic de bord…………………………………... |23 |
| 2.4.1. Generalităţi…………………………………………….. |23 |
| 2.4.2. Determinarea derivei cu ajutorul | |
|radarului panoramic de bord……………………………………………………………. |24 |
| 2.4.2.1. Determinarea derivei | |
|prin două poziţii ale avionului………………………………………………………….. |24 |
| 2.4.2.2. Determinarea derivei | |
|după deplasarea radială a reperelor…………………………………………………………... |26 |
| 2.4.2.3. Determinarea derivei | |
|prin vizarea şi urmărirea unui reper oarecare……………………………………………….. |27 |
| 2.5. Radarul de bord bazat pe efectul |29 |
|Doppler……………………. | |
| 2.5.1. Generalităţi…………………………………………….. |29 |
| 2.5.2.Utilizarea radarului panoramic pe |31 |
|baza efectului Doppler pentru determinare derivei………………………………. | |
| 2.6. Utilizarea HUD în determinarea influenţei |33 |
|vântului…………. | |
| 2.6.1. Generalităţi…………………………………………….. |33 |
| 2.6.2. Determinarea influenţei vântului |34 |
|folosind HUD-ul…… | |
|CAP 3 UTILIZAREA INFORMAŢIILOR ÎN EXECUTAREA | |
|ZBORURILOR………………………………………………….. |39 |
| 3.1. Zborul de îndepărtare şi apropiere după | |
|radiofarul omnidirecţional VOR……………………………………………... |39 |
| 3.1.1. Zborul de îndepărtare de la |39 |
|radiofarul VOR………… | |
| 3.1.2. Zborul de apropiere de |42 |
|radiofarul VOR……………... | |
| 3.2. Efectuarea procedurii de apropiere după |44 |
|sistemul ILS……….. | |
| 3.2.1. Zborul în sectorul |44 |
|radiofarului de direcţie…………... | |
| 3.2.2. Zborul în sectorul |45 |
|radiofarului de pantă……………... | |
| 3.3. Necesitatea realizării unei pregătiri | |
|preliminare moderne folosind calculatorul……………………………………………… |46 |
|CONCLUZII…………………………………………………………………….. |50 |
| | |