AUTOTURISM 4x4

                                   Cuprins
A.Calculu dinamic si de tractiune al automobilului
CAP.1 Studiul solutiilor similare si al tendintelor de dezvoltare
         1.1.Studiul solutiilor similare………………………………pag.1
         1.1.2.Tendine de dezvoltarea a categoriei de aotovehicule
 analizate…………………………………………………………pag.22
 CAP.2 Alegerea parametrilor principali ai automobilului
         2.1.Solutia de organizare generala si amenajare interioara…pag.24
         2.1.1.Studiul ergonomic al postului de conducere………….pag.26
         2.2.Dimensiuni geometrice principale……………………...pag.27
         2.3.Masa autovehicului;Repartizarea pe punti;Determinarea
coordonatelor de masa……………………………………………pag.27
         2.4.Pneurile automobilului.Alegerea pneurilor si determinarea
razelor rotilor……………………………………………………..pag.29-30
CAP.3 Definirea conditiilor de autopropulsare
         3.1.Rezistenta la rulare……………………………………...pag.31
         3.1.1.Definirea rezistentei la rulare………………………....pag.31
         3.2.Factorii de ifluenta asupra rezistentei la rulare…………pag.33
         3.1.2.1.Calculul rezistentei la rulare………………………..pag.33
         3.1.2.2.Rezistenta aerului…………………………………...pag.34
         3.1.2.3.Influenta formei autovehiculului asupra aerodinamicii
sale………………………………………………………………..pag.36
         3.1.3.Rezistenta la panta……………………………………pag.36
         3.1.4.Rezistenta la demarare………………………………..pag.37
         3.2.Ecuatia generala de miscare a automobilului…………..pag.38
CAP.4 Calculul de tractiune
         4.1.1.Alegerea marimii randamentului transmisiei…………pag.39
         4.1.2.Alegerea tipului motorului……………………………pag.40
         4.2.Determinarea caracteristicii exterioare…………………pag.40
         4.2.1.Determinarea puterii la viteza maxima,si la panta
maxima…………………………………………………………...pag.40
         4.3.Determinarea raoartelor de transmitere ale
transmisiei...pag.45
         4.3.1.Determinarea valorii maxime a raportului de transmitere
al transmisiei………………………………………………………pag.45
        4.3.2.Determinarea valorii minime a raportului de transmitere
al transmisiei……………………………………………………….pag.46
        4.3.3.Raportul de transmitere al transmisiei principale………pag.46
        4.3.4.Raportul de transmitere al primei trepte in cutia de
viteze……………………………………………………………….pag.47
       4.3.5.Determinarea numarului de trepte pentru cutia de viteze si a
marimii rapoartelor detransmitere ale transmisiei…………………pag.47
       4.3.6.Calculul vitezelor pentru fiecare treapta de viteza………pag.48
CAP.4 Performantele automobilului
         4.1.Performantele dinamicii de trecere……………………..pag.51
         4.1.1.Determinarea reactiunilor normale statice pe teren orizontal
(α=0)………………………………………………………………pag.51
         4.1.2.Bilantul de tractiune,bilantul fortei excedentare si
caracteristica de tractiune………………………………………………………..pag.55
         4.1.3.Bilantul de putere,bilantul puterii
excedentare,caracteristica puterilor…………………………………………………………...pag.60
         4.1.4.Determinarea factorului dinamic si a caracteristicii
dinamice…………………………………………………………..pag.65
B.Cutia de viteze
CAP.6 Constructia si calculul cutiei de viteze
         6.1.Alegerea tipului constructiv………………………….…. pag.70
         6.1.1.Organizarea generala a cutiei de viteze cu trei
arbori….pag.71
         6.2.Organizarea cinematica a mecanismului reductor……….pag.73
         6.2.1.Arborii cutie de viteze………………………………….pag.73
         6.2.2.Lagarele cutiei de viteze……………………………….pag.73
         6.2.3.Rotile dintate………………………………………….. pag.76
         6.2.4.Mecanisme de cuplare a treptelor……………………...pag.79
         6.2.5.Carterul cutiei de viteze………………………………..pag.80
         6.2.6.Ungerea cutiei de viteze………………………………..pag.84
         6.3.Dimensionarea geometrico-cinematica…………………..pag.85
         6.4.Calculul de rezistenta si verificare al angrenajelor de roti
dintate………………………………………………………………pag.90
         6.4.1.Fortele de angrenare……………………………………pag.90
         6.4.2.Calculul de rezistenta la incovoiere……………………pag.91
         6.4.3.Calculul de rezistenta la presiunea de contact…………pag.92
         6.4.4.Verificarea la durabilitate a angrenajelor………………pag.93
         6.4.5.Calculul la solicitarea de oboseala la incovoiere………pag.94
         6.4.6.Calculul la oboseala la solicitarea de contact…………..pag.96
         6.5.Calculul arborilor cutiei de viteze………………………..pag.97
         6.5.1.Determinarea schemei de incaracare a arborilor si calculul
reactiunilor din lagare………………………………………………pag.97
         6.5.2.Predimensionarea arborilor din conditii de rezistenta la
solicitarile de incovoiere si torsiune………………………………..pag.99
         6.6.Verficarea la strivire a canelurilor arborelui
secundar…...pag.100
         6.7.Calculul de verificare al arborilor.Verificarea
rigiditatii…pag.101
         6.7.1.Calculul de alegere al lagarelor……………………….. pag.101
         6.8.Mecanizme de cuplare a trepetelor……………………….pag.104
         TEMA  DE  PROIECT
      Pentru un autoturism, tot-teren, cu principalele caracteristici:
           -viteza maxima140km/h;
           -capacitatea de incarcare:5 locuri
      sa se efectueze:
           A. Calculul dinamic si de tractiune al automobilului
           B. Construtia si calculul cutiei de viteze cu trei arbori
           C. Realizare practica:Stand cutie de viteze-ambreiaj mecanic-
           ARO244,TV

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu