CUPRINS
Introducere.................................................................
......................................................................3
Capitolul 1. Situaţiile financiare în informarea
financiară.......................................................5
1. Obiectivele situaţiilor financiare şi utilizatorii
acestora.......................................................5
2. Concepte de bază folosite la întocmirea situaţiilor financiare.
Caracteristici calitative ale informaţiei furnizate prin conturile
anuale...............................................................
.............9
3. Forma şi structura situaţiilor financiare din
România........................................................14
1. Structura situaţiilor financiare întocmite de întreprinderile
care aplică normele contabile armonizate cu
IAS/IFRS........................................................
....................17
2. Structura situaţiilor financiare întocmite la întreprinderile
care aplică normele contabile simplificate, armonizate cu
directivele europene......................................34
1.4. Standarde contabile internaţionale privind situaţiile financiare
........................................47
Capitolul 2. Prezentarea S.C. ULEROM S.A.
Vaslui..............................................................60
2.1. Scurt istoric şi descrierea
activităţii.................................................................
..................61
2.2. Structura
organizatorică..............................................................
.......................................61
2.3. Organizarea compartimentului financiar-contabil şi relaţiile
lui cu alte compartimante..62
2.4. Reguli concrete de întocmire a situaţiilor
financiare.........................................................65
Capitolul 3. Întocmirea situaţiilor financiare la S.C. ULEROM S.A.
Vaslui.....................67
3.1 Lucrări premergatoare întocmirii situaţiilor financiare
anuale...........................................67
3.1.1. Întocmirea balanţei de verificare
primare....................................................................6
8
3.1.2. Inventarierea generală a patrimoniului
organizaţiei....................................................69
3.1.3. Contabilizarea operaţiunilor de
regularizare...............................................................7
1
3.1.3.1. Înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor
de regularizare privind
plusurile şi minusurile de
inventar....................................................................
71
3.1.3.2. Înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor
de regularizare privind
amortizarea
imobilizărilor..............................................................
...................81
3.1.3.3. Înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor
de regularizare privind
provizioanele pentru
deprecieri..................................................................
.......81
3.1.3.4. Înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor
de regularizare privind
provizioanele pentru riscuri şi
cheltuieli.............................................................83
3.1.3.5. Înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor
de regularizare privind
diferenţele de curs
valutar.....................................................................
..............84
3.1.3.6. Înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor
de regularizare privind
delimitarea în timp a veniturilor şi
cheltuielilor.................................................85
3.1.4. Determinarea rezultatului contabil al exercitiului
financiar.......................................86
3.1.5. Determinarea rezultatului impozabil şi al impozitului
pe profit
şi repartizarea
profitului..................................................................
.............................88
3.1.6. Închiderea conturilor de activ şi de
pasiv..................................................................90
3.1.7. Întocmirea balanţei de verificare
finală.....................................................................9
5
3.2. Elaborarea bilanţului
contabil....................................................................
......................96
3.3. Elaborarea contului de profit şi
pierdere....................................................................
.....99
3.4. Tehnica elaborării situaţiei capitalurilor
proprii............................................................101
3.5. Elaborarea situaţiei fluxurilor de
trezorerie..................................................................
.102
3.6. Redactarea notelor
explicative.................................................................
......................103
3.7. Eventualităţi şi evenimente ulterioare datei de închidere a
bilanţului...........................103
Capitolul 4. Elemente privind auditarea
bilanţului..................................................................
.106
4.1. Examinarea de ansamblu a situaţiilor
financiare...........................................................106
4.2. Examinarea analitică a situaţiilor
financiare..................................................................
107
4.3. Auditarea situaţiilor financiare în medii
informatizate..................................................111
Capitolul 5. Soluţie privind informatizarea activităţii de analiză a
situaţiilor financiare.....113
5.1. Situaţia dotării cu tehnică de
calcul......................................................................
.........113
5.2. Aplicaţie practică privind analiza situaţiilor financiare
anuale......................................117
Concluzii, observaţii şi
propuneri...................................................................
................................132
Bibliografie................................................................
.....................................................................137
Anexe
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu