Strategia de Aprovizionare Materiala

C U P R I N S



Pag.
CAPITOLUL I …………………………………………………………. 3
STRATEGIA DE APROVIZIONARE MATERIALA

1.1. Piaţa furnizorilor
-componentă a mediului ambiant al intreprinderii- ……………… 3
1.2. Tipuri de strategii in aprovizionarea materială…………………… 5
1.3. Analiza pieţei de furnizare, evaluarea şi selecţia furnizorilor……. 10
1.3.1. Identificarea ofertelor de produse, a furnizorilor şi
zonarea pe grupe de importanţă…………………………… 10
1.3.2. Alegerea materialelor, produselor…………………………. 13
1.3.3. Caracterizarea furnizorilor ca producători………………… 15
1.3.4. Caracterizarea furnizorilor prin resursele oferite………….. 17
1.3.5. Caracterizarea furnizorilor după facilităţile oferite………… 20
1.3.6. Caracterizarea furnizorilor prin calitatea managementului… 23
1.3.7. Evaluarea şi selecţia furnizorilor…………………………… 24
1.3.8. Testarea credibilităţii furnizorilor………………………….. 27
1.4. Elaborarea strategiei in aprovizionarea materială………………… 33

CAPITOLUL I I…………………………………………………………. 35
PREZENTAREA GENERALA A S.C. VEL PITAR S.A. BUCURESTI

2.1. Date de identificare……………………………………………….. 35
2.2. Scurt istoric……………………………………………………….. 35
2.3. Obiectul de activitate……………………………………………… 36
2.4. Evoluţia principalilor indicatori economico-financiari
in perioada 1998 – 2001 ………………………………………….. 41
2.5. Analiza diagnostic…………………………………………………. 58





CAPITOLUL I I I………………………………………………………… 64
ANALIZA STRATEGIEI DE APROVIZIONARE LA
S.C. VEL PITAR S.A. BUCURESTI

3.1. Organizarea in cadrul departamentului de aprovizionare…………. 64
3.2. Structura materială disponibilă şi utilizată………………………… 67
3.3. Surse şi forme de aprovizionare…………………………………… 72
3.4. Dimensionarea economică a stocurilor curente…………………… 74
3.5. Elaborarea şi fundamentarea planurilor şi programelor
strategice de aprovionare…………………………………………. 80
3.6. Alegerea şi selecţia furnizorilor, testarea credibilităţii acestora…… 86
3.7. Sinteza aspectelor negative investigate in procesul aprovizionării materiale la nivelul anului 2001………………………………….. 89

CAPITOLUL I V………………………………………………………… 92
MASURI NECESARE A FI ADOPTATE IN VEDEREA IMBUNATATIRII APROVIZIONARII MATERIALE SI A DECIZIEI DE IDENTIFICARE SI SELECTIE A FURNIZORILOR LA S.C. VEL PITAR S.A. BUCURESTI IN ANUL 2002

4.1. Măsuri necesare a fi adoptate in vederea imbunătăţirii aprovizionării materiale şi a deciziei de alegere a furnizorilor………………………92
4.2. Dimensionarea pe criterii economice a cantităţii de comandat şi aprovizionat utilizând modele economico-matematice care iau in calcul cheltuielile de lansare a unei comenzi şi a cheltuielilor de stocare……………………………………………………………… . 98
4.3. Alegerea furnizorilor folosind mai multe criterii de selecţionare…. 103


BIBLIOGRAFIE ………………………………………………………… 111

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu