CUPRINS
Capitolul I – Studiile de fezabilitate – element important al strategiei
de concepere şi realizare a obiectivelor de investiţii………………………………………………..
1
I.1. Eficienţa economică a investiţiilor de capital văzută prin prisma
conceptului propriu - zis de eficienţă
economică……………………………………………………………………………………… 1
I.2. Principalele etape ale unui studiu de
fezabilitate………………………………………… … 9
Capitolul II – Necesitatea şi oportunitatea elaborării unui studiu de
fezabilitate vizând introducerea în fabricaţie a unui nou model de
autoturism la S.C. Dacia Groupe Renault S.A……………………………………………………………………………….
18
II.1. Prezentarea generală a S.C. Dacia Groupe Renault
S.A…………………………………. 18
II.1.1. Scurt istoric………………………………………………………………………………………. 19
II.1.2. Obiectul de activitate………………………………………………………………………. 22
II.1.3. Principalele produse fabricate şi
comercializate…………………………….. 24
II.1.4. Caracteristici ale relaţiilor cu furnizorii şi
clienţii…………………………. 26
II.1.5. Resursele umane………………………………………………………………………………. 28
II.2. Necesitatea şi oportunitatea introducerii în fabricaţie a
autoturismului Dacia
X90……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 30
II.2.1. Situaţia societăţii Dacia Groupe Renault S.A. până în
anul 1989……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 30
II.2.2. Activitatea desfăşurată de societate din 1990 până la
preluarea sa de către
Renault………………………………………………………………………………………………………………………... 32
II.2.3. Privatizarea societăţii, preluarea de către grupul
Renault şi investiţiile realizate de constructorul francez până în
prezent…………………………………………… ………………..35
II.2.4. Situaţia pieţei auto din România……………………………………………………….
40
II.2.5. Prezentarea noului model Dacia X90…………………………………………………
44
Capitolul III – Studiul de fezabilitate privind introducerea în
fabricaţie a autoturismului Dacia X90………………………………………………………………………………………. 49
III.1. Scurtă analiză diagnostic a activităţii desfăşurate de
societate…………………. 50
III.1.1. Eficienţa utilizării potenţialului
uman………………………………………….. 52
III.1.2. Analiza potenţialului material………………………………………………………...
53
III.1.3. Analiza rentabilităţii………………………………………………………………………… 55
III.1.4. Analiza patrimoniului………………………………………………………………………. 55
III.1.5. Identificarea principalelor puncte forte şi puncte
slabe……………….. 57
III.2. Prezentarea variantelor investiţionale avute în vedere pentru
realizarea proiectului Dacia X90……………………………………………………………………………………………………………
59
III.3. Calculul eficienţei economice a fiecărei variante
investiţionale cu ajutorul indicatorilor statici şi actualizaţi şi
determinarea variantei optime…………………………………. 63
III.3.1. Sistemul de indicatori utilizat pentru evaluarea
eficienţei investiţiilor de
capital……………………………………………………………………………………………………………………………... 63
a) Indicatorii cu caracter general……………………………………………………. 64
b) Indicatorii de bază………………………………………………………………………. 67
c) Indicatorii specifici obiectivelor de investiţii ce
realizează activitate de comerţ
exterior……………………………………………………… 78
III.3.2. Analiza comparativă a variantelor investiţionale avute
în vedere pentru realizarea proiectului Dacia
X90………………………………………………………………………………. 84
a) Determinarea indicatorilor statici………………………………………………
84
b) Calculul indicatorilor actualizaţi………………………………………………….
91
III.4. Calculul indicatorilor specifici metodologiei
B.I.R.D…………………………………….. 97
III.4.1. Prezentarea indicatorilor de apreciere a eficienţei
economice specifici metodologiei
B.I.R.D………………………………………………………………………………………………. 97
III.4.2. Calculul indicatorilor B.I.R.D. pentru varianta
investiţională reţinută în ceea ce priveşte realizarea proiectului
X90…………………………………………………………………... 102
Capitolul IV – Concluzii şi propuneri privind creşterea eficienţei
economice a investiţiilor de capital necesare introducerii în fabricaţie a
autoturismului Dacia X90………………………………………………………………………………………………………………………...
108
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu