CUPRINS
I- CONSIDERAŢII GENERALE PRIVIND NECESITATEA
PROTECŢIEI CONSUMATORILOR....................................................................5
II-PRIVIRE DE ANSAMBLU ASUPRA ROLULUI ŞI LOCULUI
SISTEMULUI ORGANELOR ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CU
ATRIBUŢII DE CONTROL PE PIAŢĂ ÎN DOMENIUL
PROTECŢIEI CONSUMATORILOR ÎN ROMÂNIA ..........................................8
1)Prezentarea principalelor organe ale administraţiei publice
cu atribuţii în domeniul protecţiei consumatorilor .............................................8
2)Rolul şi locul A.N.P.C.......................................................................................15
3)Procedurile de colaborare ale ANPC cu celelalte
organe ale administraţiei publice cu atribuţii în
domeniul protecţiei consumatorilor...................................................................19
III-CONTROLUL PE PIAŢĂ AL PRODUSELOR ŞI SERVICIILOR -
COMPONENTĂ DE BAZĂ A ACTIVITĂŢII A.N.P.C. ............................. ....... ...32
1)Consideraţii generale privind cadrul legislativ şi procedura
de control pe piaţă a calităţii produselor şi serviciilor ......................................32
2)Controlul pe piaţă la producători şi distribuitori .......................................... .....39
3)Controlul pe piaţă la prestatorii de servicii .................................................. .....42
4)Controlul în unităţile vamale. ........................................................................ ....45
5)Controalele tematice complexe asupra unor produse / grupe
de produse şi servicii........................................................................................ .....46
6)Controlul pe piaţă declanşat ca urmare a cercetării
sesizărilor şi reclamaţiilor consumatorilor.. ......................................................48
7)Urmărirea produselor periculoase depistate prin sistemul
TRAPEX............................................................................................................52
8)Verificarea rezultatelor controalelor pe piaţă şi urmărirea
măsurilor stabilite prin documentele de control . .............................................54
IV-ÎNTĂRIREA SISTEMULUI DE SUPRAVEGHERE A PIEŢEI
ÎN ROMÂNIA -OBIECTIV STRATEGIC AL A.N.P.C. ......................................61
V-ASPECTE RELEVANTE PRIVIND ACTIVITATEA DE
CONTROL DESFĂŞURATĂ DE A.N.P.C. ÎN ANUL 2004.............................. 68
1)Evaluarea generală a activităţii de supraveghere a pieţei si serviciilor..... .......68
2)Activitatea de supraveghere în domeniul alimentar................................... ......72
3)Activitatea de supraveghere în domeniul produselor nealimentare........... ......75
4) Activitatea de verificare a controalelor încheiate între consumatori şi
agenţii economici.................................................................................................77
5)Verificarea respectării legislaţiei referitoare la publicitate ....................... ......79
6) Activitatea de supraveghere in domeniul prestării serviciilor................... .....80
7) Activitatea Comitetului Internaţional pentru Supravegherea Pieţei ,
Produselor şi Seminţelor şi Protecţiei Consumatorilor şi a Comisiei pentru
Clauze Abuzive şi a celei pentru Securitatea Produselor............................... ...81
8)Activitatea de expertizare , de analiză şi marcare desfăşurată de Direcţia
pentru metale preţioase şi pietre preţioase ...................................................... ..82
9)Evaluarea de acte normativearmonizate cu Directivele U.E.-instrumente necesare pentru controalele de conformitate pe piaţă..........................................83
VI-TENDINŢE NOI ÎN ABORDAREA COMPONENŢEI CONTROLULUI
PE PIAŢĂ AL PRODUSELOR ŞI SERVICIILOR ÎN
ROMÂNIA-PRIVIRE COMPARATIVĂ ..................................................... .88
Lista de abrevieri.................................................................................................96
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu