CUPRINS
1. Noţiuni generale privind gestiunea clienţilor
............................................................... 5
1.1. Conţinutul şi obiectivele gestiunii
clienţilor.................................................. 7
1.2. Rolul compartimentului „credit-
client”......................................................... 9
2. Politica creditului
client.....................................................................
......................... 11
2.1. Rolul, etapele şi componentele politicii creditului
client............................ 11
2.1.1. Perioada
creditului.............................................................
.......... 13
2.1.2. Rabatul
(discountul)...........................................................
.......... 14
2.1.3. Standardele creditului şi calitatea
clientului................................ 14
2.1.4. Politica
încasării..............................................................
.............. 19
2.1.5. Volumul creditului-
client..............................................................
21
2.2. Instrumentele de acordare a
creditului........................................................ 21
2.3. Mijloace de încasare a
creanţelor.................................................................
22
3. Componentele gestiunii clienţilor şi instrumente utilizate în acordarea
creditului
clienţi.....................................................................
.................................... 25
3.1. Componentele gestiunii
clienţilor...............................................................
25
3.2. Recuperarea creanţelor, factoring-ul şi compensarea
datoriilor.................. 27
3.3. Fundamentarea deciziei de gestiune a
clienţilor......................................... 30
3.4. Urmărirea şi controlul
clienţilor..................................................................
32
3.5. Gestiunea riscului valutar a creanţelor
valută............................................. 35
3.5.1. Definirea şi măsurarea riscului
valutar......................................... 35
3.5.2. Modalităţi de acoperire împotriva riscului
valutar....................... 36
4. Creanţele client – utilizări de disponibilităţi
băneşti.................................................. 38
4.1. Abordări conceptuale privind
creanţele...................................................... 38
4.1.1. Definirea şi clasificarea
creanţelor............................................... 38
4.1.2. Definirea creanţelor rezultate în tranzacţiile comerciale
cu
străinătatea.....................................................
........................ 39
4.2. Obiectivele şi factorii care determină evaluarea
creanţelor........................ 39
4.2.1. Obiective în evaluarea
creanţelor.................................................. 39
4.2.2. Factorii care determină evaluarea
creanţelor................................ 40
4.3. Evaluarea
creanţelor..................................................................
.................. 40
4.3.1. Evaluarea creanţelor în
lei............................................................ 41
4.3.2. Evaluarea creanţelor în
devize..................................................... 43
5. Studiu de caz privind gestiunea clienţilor la S.C. E.ON GAZ
S.A............................ 45
5.1. Prezentarea
firmei......................................................................
................. 45
5.2.
Istoric.....................................................................
..................................... 45
5.3. Cadrul legislativ privind desfăşurarea activităţii
S.C. E.ON GAZ S.A.
România...................................................................
46
5.4. Elemente generale privind activitatea cu
clienţii........................................ 47
5.5. Documente necesare în relaţia cu E.ON Gaz
România.............................. 49
5.6. Evidenţa clienţilor pe grupe de
importanţă................................................ 50
5.7. Analiza organizării activităţii de gestiune a clienţilor în
cadrul firmei...... 51
5.8. Analiza politicii de
credit......................................................................
...... 52
Concluzii...................................................................
.................................................... 54
Bibliografie................................................................
..................................................... 56
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu