Introducere in comunicarea umana

CUPRINS
Introducere
                                                        4
|FACTORI FAVORIZANŢI ŞI PERTUBATORI  AI COMUNICĂRII DIDACTICE |        |
|                                                             |6       |
|   |1.  Factori favorizanţi de natură psihologică ai         |        |
|   |comunicării didactice                                    |6       |
|   |2.  Factori favorizanţi de natura pedagogică ai          |        |
|   |comunicării didactice                                    |17      |
|   | |2.1. Obiective educaţionale                            |17      |
|   | |2.2. Modul de structurare şi funcţionare a situaţiei   |19      |
|   | |pedagogice                                             |        |
|   | |2.3. Conţinuturile procesului de învăţământ            |24      |
|   | |2.4. Modul de depăşire a obstacolelor epistemalogice   |28      |
|   | |2.5. Metodele pedagogice                               |35      |
|   | |2.6. Mijloacele de învăţământ                          |39      |
|   | |2.7. Tipologia feed-back-ului                          |41      |
|   | |2.8. Relaţia profesor-elev                             |47      |
|   | |2.9. Stilurile educaţionale                            |53      |
|   |3.  Factori favorizanţi de natură socială  ai comunicării|73      |
|   |didactice                                                |        |
|   | |3.1. Mărimea grupului                                  |74      |
|   | |3.2. Poziţia spaţială a membrilor                      |74      |
|   | |3.3. Reţelele şi structurile de comunicare             |75      |
|   | |3.4. Structura grupului                                |75      |
|   | |3.5. Coeziunea grupului                                |77      |
|   |4.  Investigarea directă a factorilor psihologici şi     |        |
|   |pedagogici                                               |78      |
|   |care influentează comunicarea didactică                  |        |
|   |5.  Analiza rezultatelor înregistrate                    |80      |
|   | |5.1.  Influenţa factorilor de natură psihologică asupra|        |
|   | |comunicării didactice                                  |80      |
|   | |   |5.1.1. Natura cunoştintelor vehiculate în          |        |
|   | |   |activitatea de instruire-învăţare                  |80      |
|   | |   |5.1.2  Reprezentarea şi organizarea cunoştintelor  |80      |
|   | |   |5.1.3. Stimularea motivaţiei pentru comunicare şi  |81      |
|   | |   |învăţare                                           |        |
|   | |   |5.1.4. Utilizarea adecvată a diverselor canale     |82      |
|   | |   |nonverbale                                         |        |
|   | |5.2. Influenţa factorilor de natură pedagogică asupra  |        |
|   | |comunicării didactice                                  |83      |
|   | |   |5.2.1.Tipologia feed-back-ului                     |83      |
|   | |   |5.2.2. Relaţia profesor-elev; stiluri educaţionale |84      |
|   | |   |5.2.3. Utilizarea metodelor de instruire           |85      |
|   | |   |5.2.4. Modalităţi de prezentare a conţinuturilor   |86      |
|   |                                                         |        |
|   | |   |   |                                               |        |
|CONCLUZII                                                    |87      |
|BIBLIOGRAFIE                                                 |93      |
|ANEXE                                                        |95      |
|                                                             |        |
|                                                             |        |