CUPRINS
Introducere
4
|FACTORI FAVORIZANŢI ŞI PERTUBATORI AI COMUNICĂRII DIDACTICE | |
| |6 |
| |1. Factori favorizanţi de natură psihologică ai | |
| |comunicării didactice |6 |
| |2. Factori favorizanţi de natura pedagogică ai | |
| |comunicării didactice |17 |
| | |2.1. Obiective educaţionale |17 |
| | |2.2. Modul de structurare şi funcţionare a situaţiei |19 |
| | |pedagogice | |
| | |2.3. Conţinuturile procesului de învăţământ |24 |
| | |2.4. Modul de depăşire a obstacolelor epistemalogice |28 |
| | |2.5. Metodele pedagogice |35 |
| | |2.6. Mijloacele de învăţământ |39 |
| | |2.7. Tipologia feed-back-ului |41 |
| | |2.8. Relaţia profesor-elev |47 |
| | |2.9. Stilurile educaţionale |53 |
| |3. Factori favorizanţi de natură socială ai comunicării|73 |
| |didactice | |
| | |3.1. Mărimea grupului |74 |
| | |3.2. Poziţia spaţială a membrilor |74 |
| | |3.3. Reţelele şi structurile de comunicare |75 |
| | |3.4. Structura grupului |75 |
| | |3.5. Coeziunea grupului |77 |
| |4. Investigarea directă a factorilor psihologici şi | |
| |pedagogici |78 |
| |care influentează comunicarea didactică | |
| |5. Analiza rezultatelor înregistrate |80 |
| | |5.1. Influenţa factorilor de natură psihologică asupra| |
| | |comunicării didactice |80 |
| | | |5.1.1. Natura cunoştintelor vehiculate în | |
| | | |activitatea de instruire-învăţare |80 |
| | | |5.1.2 Reprezentarea şi organizarea cunoştintelor |80 |
| | | |5.1.3. Stimularea motivaţiei pentru comunicare şi |81 |
| | | |învăţare | |
| | | |5.1.4. Utilizarea adecvată a diverselor canale |82 |
| | | |nonverbale | |
| | |5.2. Influenţa factorilor de natură pedagogică asupra | |
| | |comunicării didactice |83 |
| | | |5.2.1.Tipologia feed-back-ului |83 |
| | | |5.2.2. Relaţia profesor-elev; stiluri educaţionale |84 |
| | | |5.2.3. Utilizarea metodelor de instruire |85 |
| | | |5.2.4. Modalităţi de prezentare a conţinuturilor |86 |
| | | |
| | | | | | |
|CONCLUZII |87 |
|BIBLIOGRAFIE |93 |
|ANEXE |95 |
| | |
| | |