CUPRINS
introducere……….………………………………………………………….3
capitolul 1: comunicarea – dimensiune a interacţiunilor dintre
oameni………………………………………………………………………..….5
1. Premise epistemologice ale diferenţierii modalităţilor de
interpretare a comunicării………………………………………………..5
2. Interpretări ale comunicării în orizontul ştiinţific de procesarea
informaţiilor…………………………………………………………….…8
1.2.1. Interpretări în orizontul cauzal……………………….…9
1.2.2. Interpretări în orizontul
interacţionist…………………11
1.2.3. Interpretarea în orizontul sistemic……………………..13
1.2.4. Interpretarea procesual-organică a
comunicării……...14
capitolul 2: comunicarea profesională în organizaţiile
socializante…………………………………………………………………..19
2.1 Comunicarea didactică – sursă a satisfacerii necesităţilor sociale
asumate de organizaţiile socializante…………………………………...19
2.2 Particularităţile comunicării didactice în procesul socio-educa-
ţional al studenţilor militari……………………………………………..21
2.2.1. Contextul comunicării didactice………………………24
2.2.2. Situaţiile de comunicare……………………………….35
capitolul 3: modalităţi de optimizare a comunicării în procesul socio-
educaţional al studenţilor militari………………………………………40
3.1 Surse posibile ale crizelor în comunicarea didactică…………….40
3.2 Gestionarea comunicării didactice – coordonată fundamentală a
optimizării comunicării în procesul socio-educaţional………………45
3.2.1. Conceptul de gestionare a comunicării…………………..47
3.2.2. Gestionarea empirică versus gestionarea ştiinţifică a
comunicării didactice…………………………………………………...49
capitolul 4: aplicaţie practică…………………………………………….64
concluzii şi propuneri………………………………………………………67
bibliografie…………………………………………………………………..69
anexă…………………………………………………………………………..71