Cuprins
1. Rentabilitatea Semnului
1.1. Preliminarii...…………………………………………..……..………………………...….5
1.2. Criza universităţii sau Babelul
nefericit..………….……………….………...…….....8
1.3. Justificări şi intenţii.……………………………….…………………………..…...…...14
2. Situs-urile epistemice - scurtă istorie a mutaţiilor semnului
2.1. Necesitatea travaliului arheologic..…….…….………...…………….……………….15
2.2. Antichitatea - semnul supus
lucrului..............................................…………17
2.3. Modernitatea - semnul supus ideii.……….….........………...………………………18
2.4. Modernitatea târzie - tirania semnului
…....….……....…………………………...20
3. Actul lecturării imaginii
3.1. Definirea stării de comunicare…..………..…………………………………………....23
3.2. Publicitatea ca piaţă a limbajului………….……………………………………...…...27
3.3. Analiza imaginii publicitare……..…………….…………..…………………………...30
4. Exegeţi ai imaginii
4.1. Rene Huyghe: privirea înlocuieşte meditaţia….......…………………………………41
4.2. Pierre Francastel: gândirea figurativă…………….……………………….…………..45
4.3. Jean Baudrillard: arheologia simulacrului.……………………………………………48
5. Utopică şi facticitate
5.1. Puterea demiurgică a imaginii......……………………..…………………….…….….57
5.2. Coerciţia fericirii.….…………………….……………………….………………………..61
6. În loc de concluzii
Analiza afişului promoţional al filmului The Truman Show
(1997)..…….…………...67
Bibliografie selectivă…..…….……..….………....…………….…………….…......70