Cuprins
Abstract....................................................................
.............................................................4
Introducere.................................................................
..........................................................6
Capitolul I - Comunicarea umană. Forme ale comunicării
umane................................9
I.1. Principalele orientări în studiul
comunicării.................................................................
.10
I.1.1. Principalele teorii şi modele: prezentare
succintă..........................................13
I.2. Forme ale comunicarii umane –
clasificări.................................................................
...18
I.2.1. Scurtă prezentare a comunicării
verbale.........................................................20
I.2.2. Comunicarea nonverbală: aspecte generale
...................................................23
I.2.2.1. Proxemica: instinctul teritorial în comunicarea
interumană............25
I.2.2.2. Kinezica: comunicarea
gestuală.......................................................27
I.2.2.3. Un altfel de comunicare nonverbală: prezenţa
personală................30
Capitolul II – Comunicarea politică şi marketingul
electoral.......................................33
II.1. Comunicarea politică - un concept
incert....................................................................34
II.1.1. Modelul constructivist al
comunicării...........................................................37
II.1.2. Comunicarea instituţiilor
politice..................................................................39
II.2. Marketingul electoral – aspecte
teoretice...................................................................
.48
II.2.1. Campania de marketing
electoral..................................................................5
1
Capitolul III – Publicitatea electorală. Afişajul
electoral.............................................62
III.1. Afişajul exterior-cea mai veche formă de
publicitate................................................63
III.2. Afişajul electoral: vector clasic al comunicării
politice.............................................65
III.2.2.1. Afişul electoral: considerente
generale....................................................66
III.2.2.2. Afişul electoral:
fotografia..................................................................
.....69
III.2.2.3. Afişul electoral: liniile şi
culorile............................................................72
III.2.2.4. Afişul electoral:
sloganul....................................................................
.....73
Capitolul IV – Campania lui Traian Băsescu şi Adrian Năstase, noiembrie
2004. Focus
grup........................................................................
...........................................................76
IV.1. Campaniile prezidenţiale ale principalilor candidaţi din noiembrie
2004: Traian Băsescu şi Adrian
Năstase.....................................................................
.........................................................78
IV.1.1. Campania lui Traian
Băsescu....................................................................8
0
IV.1.2. Campania lui Adrian
Năstase....................................................................8
6
VI.2. Percepţia mesajelor nonverbale vehiculate de afişele electorale –
Focus grup........92
IV.2.1. Focus-grup:considerente
metodologice.....................................................94
IV.2.2. Focus-grup: sumarizarea
discuţiei..............................................................96
Concluzii
finale......................................................................
........................................103
Anexa
1...........................................................................
................................................106
Anexa
2...........................................................................
................................................108