Sistem informatic pentru urmarirea decontarilor cu clientii

                                   CUPRINS
|1. SISTEMUL INFORMAŢIONAL AL FIRMEI                                    |9   |
|                                                                       |    |
|     1.1. Tratarea sistemică a firmei                                  |9   |
|     1.2. Informaţia economică                                         |10  |
|     1.3. Sistemul informaţional de conducere                          |12  |
|     1.4. Sistemul informaţional contabil                              |13  |
|     1.5. Compartimentul financiar-contabil al unităţii economice      |13  |
|     1.3. Locul contabilităţii relaţiilor cu clienţii în activitatea   |14  |
|unităţii economice                                                     |    |
|                                                                       |    |
|2. Organizarea şi conducerea contabilităţii creanţelor faţă de clienţi |15  |
|                                                                       |    |
|     2.1. Conceptul de creanţă                                         |15  |
|          2.1.1. Definirea creanţelor                                  |15  |
|          2.1.2. Clasificarea creanţelor                               |15  |
|     2.2. Obiectivele şi factorii organizării contabilităţii relaţiilor|16  |
|cu clienţii                                                            |    |
|          2.2.1. Obiectivele contabilităţii relaţiilor cu clienţii     |16  |
|          2.2.2. Factorii care determină organizarea contabilităţii    |17  |
|relaţiilor cu clienţii                                                 |    |
|     2.3. Evaluarea creanţelor faţă de clienţi                         |17  |
|          2.3.1. Evaluarea creanţelor în lei                           |17  |
|          2.3.2. Evaluarea creanţelor în devize                        |18  |
|     2.4. Utilizarea reducerilor                                       |19  |
|          2.4.1. Reducerile comerciale                                 |19  |
|          2.4.2. Reducerile financiare                                 |19  |
|          2.4.3. Corelarea reducerilor comerciale şi financiare        |20  |
|     2.5. Documente utilizate în relaţia cu clienţii                   |20  |
|          2.5.1. Factura                                               |20  |
|          2.5.2. Dispoziţia de livrare                                 |21  |
|          2.5.3. Avizul de însoţire a mărfii                           |21  |
|          2.5.4. Nota de recepţie şi constatare diferenţe              |22  |
|     2.6. Stingerea creanţelor din relaţiile cu clienţii               |22  |
|          2.6.1. Efectuarea încasărilor în numerar                     |23  |
|          2.6.2. Chitanţa                                              |23  |
|          2.6.3. Efectuarea plăţilor fără numerar                      |23  |
|          2.6.4. Acceptarea plăţilor                                   |23  |
|          2.6.5. Compensarea datoriilor                                |24  |
|          2.6.6. Acreditivul                                           |24  |
|          2.6.7. Cambia                                                |24  |
|          2.6.8. Biletul la ordin                                      |25  |
|          2.6.9. Cecul                                                 |25  |
|                                                                       |    |
|3. ORGANIZAREA CONTABILITĂŢII CLIENŢILOR                               |26  |
|                                                                       |    |
|     3.1. Contabilitatea sintetică a clienţilor                        |26  |
|          3.1.1. Contul 411 - Clienţi                                  |26  |
|          3.1.2. Contul 413 – Efecte de primit                         |28  |
|          3.1.3. Contul 416 – Clienţi incerţi                          |28  |
|          3.1.4. Contul 418 – Clienţi-facturi de întocmit              |29  |
|          3.1.5. Contul 419 – Clienţi-creditori                        |30  |
|          3.1.6. Contul 491 – Provizioane pentru deprecierea           |30  |
|creanţelor-clienţi                                                     |    |
|     3.2. Contabilitatea analitică a clienţilor                        |31  |
|     3.3. Monografie contabilă                                         |31  |
|                                                                       |    |
|4. APLICAŢIE INFORMATICĂ PENTRU URMĂRIREA DECONTĂRILOR CU CLIENŢII     |    |
|                                                                       |36  |
|                                                                       |    |
|     4.1. Prezentare generală                                          |36  |
|     4.2. Baze de date utilizate                                       |36  |
|     4.3. Date de intrare                                              |39  |
|     4.4. Situaţii de ieşire                                           |39  |
|     4.5. Documentaţie de utilizare                                    |40  |
|                                                                       |    |
|CONCLUZII ŞI PROPUNERI                                                 |42  |
|                                                                       |    |
|BIBLIOGRAFIE                                                           |43  |