CUPRINS
Nr. Pag.
INTRODUCERE
1
CAPITOLUL 1
Sistemul decizional al firmei
2
1.1. Sistemul decizional – subsistem managerial al de bază al organizaţiei
2
1.2. Funcţiile sistemului decizional şi relaţiile sale cu celelalte
subsisteme manageriale
10
1.3 Tendinţe decizionale pe plan mondial
15
1.4. Elemente decizionale specifice cu care se confruntă agenţii economici
români în perioada tranziţiei
25
CAPITOLUL 2
CONSIDERENTE TEORETICE PRIVIND CONCEPTUL
DE DECIZIE STRATEGICĂ
34
2.1. Parametrii deciziilor strategice
36
2.2. Abordările decizionale strategice
38
2.2.1. Abordarea normativ-strategică
40
2.2.2. Abordarea contingency
43
2.3. Aplicaţie a modelului normativ-strategic la nivelul unei societăţi
comerciale
46
2.4. Instrumente de bază în analiza strategică
52
2.4.1. Curba ciclului de viaţă al produsului şi segmentului strategic
52
2.4.2. Cuplul “produs-piaţă” ca indicator al vectorului creşterii
55
2.4.3. Curba de ucenicie, de experinţă şi economiile de scară
56
2.4.4. Scara efectelor de sinergie
61
2.4.5. Lanţul de valoare – instrument de identificare a surselor
avantajului concurenţial
63
2.4.6. Profilul strategic
66
2.4.7. Formula strategică a întreprinderii
68
2.4.8. Profilul organizaţional al firmei
69
2.4.9. Profilul tehnologic al firmei
72
2.4.10. Arborele tehnologic al firmei
73
2.4.11. Harta grupurilor strategice
76
2.4.12. Tabelul sinoptic al sectorului şi inventarul forţelor motrice
79
2.4.13. Analiza transversală a unui fenomen
79
2.4.14. Prospectiva strategică
80
2.5. Poziţionarea optimizării deciziei manageriale în subsistemul modelelor
economico-matematice
83
2.6. Tipologia metodelor şi tehnicilor utilizate în optimizarea deciziilor
88
CAPITOLUL 3
STUDIU DE CAZ: MODELE FORMALE CLASICE DE ANALIZĂ-DIAGNOSTIC STRATEGICĂ
99
3.1. Modelul de bază: grila de diagnostic a Şcolii Harvard, cuplată cu
metoda de reflexie strategică a lui I. Ansoff
99
3.2. Modele de analiză ale activităţilor strategice individuale
106
3.3. Modele de analiză a portofoliului de activităţi strategice
109
3.4. Aplicarea modelului de analiză strategică ABC (“General Electric-
McKinsey) în cadrul S.C. BALANŢA S.A.
129
CONCLUZII ŞI PROPUNERI
139
BIBLIOGRAFIE
141
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu