FRANCIZA

Cuprins
Introducere____________________________________________________________   3
1.  CONCEPTUL ŞI CARACTERISTICILE FRANCIZEI___________
1. Franciza – concept, terminologie____________________________________
 5
2. Filozofia şi principiile ei____________________________________________
  9
3. Diferenţierea sistemelor de franciză de celelalte forme de
 distribuţie_______12
4. Tipurile francizei__________________________________________________13
1.4.1. Tipurile de bază – după obiectul de
activitate_________________________13
1.4.2. Forme speciale de franciză_______________________________________ 14
1.4.3. Tipurile în funcţie de participanţii reţelei de
franciză___________________16
1.5. Aspecte definitorii ale francizei
                                      18
1.5.1. Algoritmul de selecţie
      18
1.5.2. Intermedierea pe piaţa francizelor
                                20
1.5.3. Capcane şi pericole
                                        21
2. EXPANSIUNEA INTERNAŢIONALĂ A FRANCIZEI___________
2.1.  Un scurt istoric al francizei
                                         23
2.2.  “Boom”-ul francizei în S.U.A.
                                     24
2.3.  Franciza în Europa de Vest
                                      26
2.4.  Tendinţele internaţionale ale francizei
                                 30
3. REALIZAREA SISTEMULUI DE FRANCIZĂ ŞI CONTRACTUL DE
FRANCIZĂ______________________________________________
1. Elaborarea concepţiei de franciză
   34
2. Elaborarea sistemului de franciză
                                36
3.3.    Contractul de franciză
                                          45
3.3.1. Baza legislativă a francizei
                                     41
3.3.2. Elementele contractului de franciză
                               44
4. ASPECTE FINANCIARE; AVANTAJE ŞI DEZAVANTAJE
4.1.           Aspectele          financiare          ale          francizei
                                    48
4.1.1.        Veniturile        şi        cheltuielile         francizorului
                                48
4.1.2.        Veniturile        şi        cheltuielile        beneficiarului
                                56
4.2.          Avantajele         şi         dezavantajele          francizei
                                 59
4.2.1.                Cumpărarea                unei                francize
                                   60
4.2.2.                Vânzarea                 unei                 francize
                                     64
5. FRANCIZA ÎN ROMÂNIA
5.1.    Importanţa   economică   şi   socială   a   francizei   în   România
                  68
5.1.1.       Franciza       îmbunătăţeşte       pregătirea       managerială
                       68
5.1.2.       Capacitatea        de        a        genera        siguranţă
                                 70
5.2.            Federaţia           Română           de           Franciză
                                   72
5.3.                                                             Concluzii
                                                     75
6. STUDIU DE CAZ: McDONALD´S
6.1.                         McDonald´s                        Corporation
                                       77
6.1.1.         Apariţia         şi         francizarea          sistemului
                                   77
6.1.2.                           Date                           financiare
                                            78
6.1.3.                        Produsele                         McDonald´s
                                     81
6.1.4.                           Resursele                           umane
                                          82
6.1.5.    Contractul    de     franciză     şi     viziunea     McDonald´s
                        83
6.2.                 McDonald´s                 în                 România
                                      85
6.2.1.          Dezvoltarea          afacerii          în          România
                                85
6.2.2.                        Aspectele                         financiare
                                        86
6.2.3.         Perspectivele         McDonald´s         în         România
                          89

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu