1. STRÂNGEREA INFORMAŢIILOR ŞI EVALUAREA CERERII PIEŢEI............. ..6
1.1. Componentele unui sistem modern pentru informaţii de
marketing........ ...........6
1.2. Sistemul informaţional intern de
marketing.........................................................9
1.3. Sistemul de inteligenţă marketing
(sistemul de supraveghere a
mediului).........................................................10
1.4. Sistemul suport pentru decizii de
marketing......................................................12
2. SISTEMUL CERCETĂRILOR DE
MARKETING.....................................................13
2.1. Rolul cercetărilor de
marketing...................................................................
.......13
2.2. Tipologia cercetărilor de
marketing...................................................................
.16
2.2.1 Cercetări documentare
..................................................................16
2.2.2 Cercetări
cantitative.................................................................
............17
2.2.3 Cercetări
calitative..................................................................
.............17
2.3. Sfera cercetărilor de
marketing...................................................................
........18
2.4. Realizarea unei cercetări de marketing
..............................................................19
2.4.1 Realizarea cercetării de către un institut
specializat............................19
2.4.2 Realizarea cercetării de către departamentul
intern de
marketing...................................................................
.......20
2.5. Procesul cercetării de marketing
..................................................................20
3. ETAPELE CERCETĂRII DE
MARKETING..............................................................21
3.1. Definirea problemei şi a obiectivelor
cercetării..................................................21
3.2. Elaborarea planului de
cercetare..........................................................
..............22 3.2.1 Prezentarea concisă a problemei
de cercetare................................... .23
3.2.2 Lista informaţiilor dorite a fi
obţinute..................................................23
3.2.3 Calendarul de realizare a
cercetării......................................................2
4
3.3.4 Stabilirea surselor de informaţii
......................................................25
3.3.5 Planul de eşantionare
..........................................................................
.25
3.3.6 Metode de culegere a
datelor.................................................
...............27
3.3.7 Instrumente de cercetare
......................................................................28
3.3.8 Mijloacele de contact
..........................................................................
.29
3.4. Prezentarea rezultatelor
.......................................................................
...............30
4. CHESTIONARUL
............................................................................
................................31
4.1. Redactarea
chestionarului..............................................................
...... ...............31
4.2. Dinamica
întrebărilor................................................................
............ ...............32
5. CARACTERISTICILE UNEI BUNE CERCETĂRI DE MARKETING.................. ..36
6. STUDIU DE CAZ
“ Atitudimea brasovenilor fata de returile menajere si
depozitarea
Acestora”................................................................
...... ........................................38
6.1. Ipotezele si obiectivele cercetarii
...................................................................39
6.1.1 Ipotezele cercetarii
..........................................................................39
6.1.2 Ipotezele
statistice..................................................................
............ 40
6.1.3 Obiectivele cercetarii
.......................................................................40
6.2 Consideratii privind aspectele calitative ale
investigatiei...................................42
6.2.1 Tipuri de investigatii calitative, posibile pentru
tema de
cercetare aleasa
............................................................................
................42
6.2.2 Exemplificare concreta a unei metode de analiza
calitativa avand in
vedere tema
aleasa......................................................................
.................43.
6.3. Proiectarea
cercetarii..................................................................
........................ 44
6.3.1 Tipul cercetarii si metoda de obtinere a datelor
primare .....................44
6.3.2 Consideraţii privind elaborarea
chestionarului.....................................46
6.3.2.1 Tipuri de întrebari utilizate
...............................................................46
6.3.2.2 Ordinea de aranjare a
întrebărilor......................................................47
6.3.2.3 Tipuri de scale utilizate pentru fiecare
întrebare ...............................47
6.3.3 Consideraţii metodologice privind eşantionarea
..................................48
6.3.3.1 Populaţia cercetată şi mărimea acesteia
............................................48
6.3.3.2 Stabilirea marimii esantionului
.........................................................48
6.3.3.3 Alegerea unităţii de observare, de eşantionare şi
de analiză............. 49
6.3.3.4 Alegerea metodei de eşantionare
.......................................................50
6.3.3.5. Asigurarea reprezentativitatii
esantionului.........................................51
6.3.3.6. Planificarea activitatii de
teren............................................................51
6.3.3.7. Masuri preconizate menite sa conduca la
reducerea erorii aleatoare si a
erorilor
sistematice.................................................................
..........................52
7.ANALIZA
CHESTIONARULUI.........................................................
.......................................53
8.CONCLUZII............................................................
...............................................95
Anexe.......................................................................
.................................... ............................97
REFERINŢE
BIBLIOGRAFICE...............................................................
..........................106