CAP. I PROBLEMATICA LUMII CONTEMPORANE ÎN DOMENIUL EDUCAŢIEI 1
I.1. Educaţia şi provocările lumii contemporane 1
I.2. Noile tipuri de educaţii 2
I.3 Educaţia privind protecţia mediului 2
I.3.1. Criza mediului înconjurător 2
I.3.2. Surse şi căi de răspândire a poluanţilor 3
I.3.3 Priorităţi ale economiei mediului ambiant 5
I.3.4. Conturarea elementelor specifice educaţiei pentru mediul
înconjurător 6
Atitudini si valori 6
Priceperi 6
Competente 6
Modele comportamentale 6
CAP II. EDUCAŢIA RELATIVĂ LA MEDIU COMPONENTĂ A EDUCAŢIEI MORAL-CIVICE-
ECOLOGICE 8
II.1. Esenţa şi sarcinile educaţiei moral-civice-ecologice 8
Sarcinile educaţiei moral-ecologice 9
II.1.1. Formarea conştiinţei moral-ecologice. 9
II.2. Conţinutul educaţiei moral-civice 11
II.3. Principiile educaţiei moral-ecologice 15
II.3.3. Principiul îmbinării respectului cu exigenţa faţă de elevi. 16
II.4. Metode şi procedee de educaţie moral - ecologică 17
II.5. Stadiile formării personalităţii morale-ecologice. 23
CAP III SISTEMUL FACTORILOR EDUCAŢIEI PRIVIND PROTEJAREA MEDIULUI
ÎNCONJURĂTOR 26
III.1. Familia - factor educativ 26
III.2. Şcoala - principalul factor educativ 27
III.3. Instituţiile cultural - educative, factori componenţi
ai sistemului educativ 28
III.4. Mass - media - factor educativ 28
III.5. Întreprinderile economico - industriale şi societăţile comerciale -
factor educativ 28
CAP IV. CERCETAREA PEDAGOGICĂ PRIVIND EDUCAțIA PENTRU MEDIU 30
IV. 1.Metode folosite în cercetarea pedagogică 31
IV.2. Măsurarea rezultatelor. Analiza şi prelucrarea datelor 34
CAP V. IMPLEMENTAREA ÎN CADRUL UNOR ACŢIUNI CONCRETE 37
V.1.Proiecte şi acţiuni concrete privind protecţia mediului realizate la
nivel naţional 37
Proiecte având ca scop educarea şi responsabilizarea populaţiei în
problemele de mediu 37
V.2. Proiecte şi acţiuni concrete privind protecţia mediului realizate cu
comunitatea locală 45
V.3. Proiecte şi acţiuni concrete privind protecţia mediului de colaborare
internaţională 49
CAP. VI. CONCLUZII 52
BIBLIOGRAFIE 53
ANEXE
-----------------------
2