UTILIZAREA MIJLOACELOR DIN HANDBAL PENTRU REALIZAREA OBIECTIVELOR EDUCATIEI FIZICE SI SPORTULUI SCOLAR IN CICLUL GIMNAZIAL

|CAPITOLUL I                                                    |5      |
|INTRODUCERE                                                    |5      |
|Motivarea alegerii temei.                                      |6      |
|Consideraţii generale despre jocul de handbal.                 |8      |
|Importanţa şi actualitatea temei.                              |11     |
|Ipoteza de lucru; scopul şi sarcinile lucrării.                |12     |
|CAPITOLUL II                                                   |13     |
|FUNDAMENTAREA ŞTIINŢIFICĂ A TEMEI                              |13     |
|Obiectivele educaţiei fizice şi sportului şcolar la ciclul     |13     |
|gimnazial.                                                     |       |
|Obiectivele educaţiei fizice.                                  |13     |
|Obiectivele sportului şcolar.                                  |15     |
|Jocul de handbal în programa şcolară şi în cadrul activităţilor|18     |
|sportive.                                                      |       |
|Particularităţile morfo-funcţionale şi psihice ale elevilor din|20     |
|ciclul gimnazial.                                              |       |
|Dezvoltarea morfo-funcţională la 11-14 ani.                    |20     |
|Dezvoltarea psihică.                                           |22     |
|Conţinutul predării handbalului în lecţia de educaţie fizică şi|23     |
|activităţile sportive organizate în şcoală.                    |       |
|Hanbalul în ora de activitaţi sportive                         |25     |
|Potenţialul instructiv-educativ al handbalului.                |37     |
|Eşalonarea predării jocului de handbal în programa şcolară, pe |39     |
|nivele şi clase.                                               |       |
|Conţinutul activităţilor sportive (handbal în gimnaziu);       |40     |
|Sistemul competiţional şcolar oficial: alte competiţii şcolare.|       |
|Corelarea obiectivelor educaţiei fizice şi a sportului şcolar  |41     |
|cu potenţialul instructiv-educativ al handbalului.             |       |
|CAPITOLUL III                                                  |43     |
|ORGANIZAREA EXPERIMENTULUI                                     |43     |
|Perioada de desfăşurare a experimentului.                      |43     |
|Elaborarea probelor şi normelor de control.                    |43     |
|Grupele experimentale şi martor analizate prin prisma          |44     |
|măsurătorilor iniţiale şi finale.                              |       |
|Metode şi mijloace utilizate.                                  |45     |
|Fenomene apărute pe parcursul experimentului.                  |46     |
|CAPITOLUL IV                                                   |48     |
|INTERPRETAREA ŞI PRELUCRAREA DATELOR OBŢINUTE                  |48     |
|Aspecte privind evoluţia indicilor antropometrici.             |48     |
|Talia.                                                         |48     |
|Greutatea.                                                     |49     |
|Perimetrul toracic.                                            |49     |
|Aspectele privind evoluţia indicilor D.C.M. de bază (probe     |50     |
|S.U.V.A.)                                                      |       |
|Viteza – Forţa.                                                |50     |
|Îndemânarea.                                                   |52     |
|Rezistenţa.                                                    |52     |
|CAPITOLUL V                                                    |54     |
|CONCLUZII ŞI PROPUNERI                                         |54     |
|Concluziile experimentului                                     |54     |
|Concluzii şi propuneri cu caracter general.                    |55     |
|Concluzii şi constatări cu caracter metodic.                   |56     |
|BIBLIOGRAFIE                                                   |59     |
                                                                       Anexe
                                                                   85 pagini