În prezenta lucrare, cu titlul: ,, Dezvoltarea calităţii motrice,
rezistenţa, prin fitness la copiii cu vârsta cuprinsă între 11-13 ani”,
am încercat să evidenţiez faptul că rezistenţa se dezvoltă
considerabil prin mijloace specifice fitness-ului.
În introducere am vorbit despre punctele de vedere ale altor
autori, dar şi despre opţiunea mea privind această temă.
Fundamentarea teoretică a lucrării conţine:
- generalităţi privind fitness-ul
- aspecte teoretice privind calităţile motrice
- particularităţi privind rezistenţa
- particularităţi psihologice ale vârstelor cuprinse între 11-13
ani
Partea a doua a lucrării a constat din efectuarea unei cercetări
pornind de la următoarea ipoteză: Rezistenţa musculară şi cardio-
respiratorie se poate dezvolta foarte bine la copiii cu vârste cuprinse
între 11-13 ani dacă ţinem cont de particularităţile specifice vârstei
şi respectăm principiile de dozare a efortului în antrenament.
Dintre metodele de cercetare, am utilizat: metoda statistico-
matematică ( media aritmetică, abaterea standard, coeficientul de
variabilitate, coeficientul de corelaţie, testul ,,t”Student ), metoda
experimentului, metoda convorbirii, observaţia pedagogică şi studiu
literaturii de specialitate.
Din analiza şi prelucrarea datelor înregistrate la probele de
control am constatat că ipoteza de cercetare se confirmă şi rezultatele
pot fi generalizate în practică.
În finalul lucrării am prezentat unele recomandări referitoare la
cei care vor să practice sistematic activităţi fizice de rezistenţă.